• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psiholoģiskās ietekmēšanas paņēmienu izmantošana seriālā "Mr. Robot", to ietekme uz uzvedību un uztveri dažādās auditorijās

Thumbnail
View/Open
309-65858-Pinupe_Dace_dp15031.pdf (1.321Mb)
Author
Pinupe, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Psiholoģiskās ietekmēšanas paņēmienu izmantošana seriālā “Mr. Robot”, to ietekme uz uzvedību un uztveri dažādās auditorijās” mērķis ir noskaidrot, vai un ar kādiem paņēmieniem seriāls “Mr. Robot” ietekmē cilvēku, tā domāšanu un uzvedību. Teorētiskajā daļā tiek apskatīts, kā darbojas cilvēka uztvere, mediju satura ietekme uz skatītāju un efekti, ko var izraisīt seriāli, kā arī veikts ieskats televīzijas seriāla žanra raksturojumā. Ar semiotisko analīzi, eksperimentu un interviju noskaidrots, kādi paņēmieni tiek izmantoti seriālā “Mr.Robot”, vai un ar kādiem paņēmieniem seriāls ietekmē auditoriju, kā arī tas, vai šo auditorijas ietekmēšanas paņēmienu rezultātā skatītājs tiek emocionāli ietekmēts un mainās viņa attieksme un uzvedība. Pētījuma laikā pierādījās, ka seriālā “Mr. Robot” izmantotie kino formas un vizuālie elementi nav ietekmējoši vai biedējoši, pretēji seriāla saturam un sižetam. Iegūtie dati norāda, ka daļai respondentu pēc sērijas noskatīšanās ir novērojami īslaicīgi efekti.
 
The goal of the bachelor thesis “Use of methods of psychological influence in TV series “Mr.Robot” and their impact on behavior and perceptions of different audiences” is to find out if and with what techniques TV series “Mr.Robot” affects person’s thoughts and actions. In the theoretical part author analyzes how people’s perception works, how media content affects audience and what effects do TV series make, and also an overview of TV series as a genre. With semiotic analysis, experiments and interviews the author findsout what different techniques are used in TV series “Mr. Robot”, that affect audience and if these techniques change viewer’s emotions, perceptions and behavior. During research author found out that cinematic elements and visual elements used in TV series “Mr. Robot” are not frightening and influencing, unlike series plot and storyline. However, data obtained indicates that some respondents felt short-term effects after watching TV series episode.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39385
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV