Produktu izvietojums filmās: " Mierinājuma kvants", "Operācija Skyfall","Spektrs", "Greja piecdesmit nokrāsas", "Tumsa piecdesmit nokrāsās" un "Brīvība piecdesmit nokrāsās"
Author
Simsone, Elita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Produktu izvietojums filmās: "Mierinājuma kvants", "Operācija Skyfall", "Spektrs", "Greja piecdesmit nokrāsas", "Tumsas piecdesmit nokrāsas" un "Brīvības piecdesmit nokrāsas”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt un uzskaitīt produktu izvietojumus Džeimsa Bonda un Piecdesmit nokrāsu filmu daļās, kā arī noskaidrot radīto produkta izvietojuma ietekmi uz skatītāju pēc pētāmo filmu noskatīšanās. Darba teorētiskajā daļā tiek aplūkota akadēmiskā literatūra par populāro kultūru un tās ietekmi uz kino, kā arī literatūra par produktu izvietošanu un tās galvenajām iezīmēm. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina to, ka skatītāji apzinās un pamana zīmolu produktu izvietojumus, taču bieži vien neapzinās izvietojuma radīto ietekmi uz viņiem. The bachelor thesis theme is "Product placement in films: "Quantum of Solace", "Skyfall", "Spectre", "Fifty Shades of Gray", "Fifty Shades Darker" and "Fifty Shades Freed". The main objective is to explore how many and what type of product placements are found in James Bond and Fifty Shades trilogy films, as well as to determine the impact of the product placement on the viewer after watching the films that are being studied. The theoretical part of the paper consists of academic literature on popular culture and its impact on cinema, as well as literature on product placement and its main features. The results of the study indicate that viewers are aware of branded product placements in media, but often do not understand the impact of product placement. Keywords: popular culture, product placement, Quantum of Solace, Skyfall, Spectre, Fifty Shades of Gray, Fifty Shades Darker, Fifty Shades Freed.