Show simple item record

dc.contributor.advisorEņģele, Zane
dc.contributor.authorOzoliņa, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:04:44Z
dc.date.available2018-07-02T01:04:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63367
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39440
dc.description.abstractDarba autors. Dace Gaile Darba zinātniskais vadītājs. Mg.paed. Z. Enģele Darba nosaukums. Roku sīkās motorikas sekmēšana rotaļās fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma mērķis. Teorētiski izzināt un praktiski vērtēt rotaļas izmantošanas iespējas roku sīkās motorikas sekmēšanai un runas fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai. Darbam izvirzītā hipotēze. Fonētiski fonemātisko traucējumu korekcijas attīstošā darbība noritēs sekmīgāk, ja logopēds: •analizēs katra bērna skaņu izrunas traucējumu, roku sīkās motorikas attīstību; •atbilstīgi bērna vajadzībām atlasīs un izmantos koriģējoši attīstošajā darbībā rotaļas fonemātiskās uztveres, artikulāciju kustību un roku sīkās motorikas pilnveidei. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta un apkopota literatūra, par runas attīstību, skaņu izrunas fonētiski fonemātiskiem traucējumiem, daudzveidību, to iemesliem, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām. Tiek raksturota roku sīkās motorikas un runas mijsakarību aspekti, sekmēšana rotaļās, lai novērstu fonētiski fonemātiskos traucējumus. Izmantoti psihologu, pedagogu, logopēdu – I. Miltiņas (2005), S. Tūbeles (2002), G. Svences (1999), I. Šternfelde, (2017), I. Hadaņonokas un citu autoru teorētiskās atziņas. Darba praktiskajā daļā tiek veikts pētījums roku sīko motorikas izmantošanu vingrinājumos un rotaļās, logopēda koriģējoši attīstošajā darbībā, novēršot fonētiski fonemātiskos traucējumus vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darbā izvirzītā hipotēze un uzdevumi ir sasniegti. Roku sīkās motorikas sekmēšana ir sekmējusi fonētisko uztveri, visiem bērniem korekcijas rezultātā ir izdevies novērst runas traucējumus, kuri jāturpina tālāk nostiprināt. Atslēgas vārdi. Fonētiski fonemātiskie traucējumi, vecākais pirmsskolas vecumposms, roku sīkā motorika, roku sīkās motorikas vingrinājumi un rotaļas. Darba saturs. 95 lpp., no tām 30 lpp. pielikumi, 8 attēli, 14 tabulas, 11 pielikumi, 55. literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractThe Author. Dace Gaile Research director. Mg.paed. Z. Enģele The Title. Hand delicate motoric contribution in games phonetic phonematic disturbance prevention to oldest pre-school aged kids. Research purpose. Theoretically to find out and practically to rate games possibilities to use hand delicate motoric contribution in games phonetic phonematic disturbance prevention. For the Research nominated hypothesis. Phonetic phonematic disturbance adjusments in developing activities will happen more sucecessfully, speech therapist: •Will analyse the sounds pronouncing disturbance of every child, hand delicate motoric development; •Acording to the needs of the child will select and will use in corrective developing action games fonematic perceptions, articulation movements and hand delicate motoric perfections. Research teoretical part is being analyzed and compiled in literature, about speech development, sound pronunciations fonetic fonematic disturbances, diversity, their reasons, to oldest pre-school aged kids development features. As well described hand delicate motoric and speeches interconnection aspects, promotion in games, to eliminate phonetic phonematic disturbance. Used psychologists, teachers, speech therapists– I. Miltiņas (2005), S. Tūbeles (2002), G. Svences (1999), I. Šternfelde, (2017), I. Hadaņonokas and other authors theoretical quotes. Practial part does research hand delicate motoric use in exercises and games, speech therapist corrective developing action, eliminating phonetic phonematic disturbances to oldest pre-school aged kids. For the Research nominated hypothesis and tasks are achieved. Hand delicate motoric promotion has promoted phonetic perception, all kids in adjustments result has averted speech disturbances, wich has to continue to strengthen forward. Key words. Phonetic phonematic disturbance, oldest pre-school age group, hand delicate motoric, hand delicate motoric exercises and games. Work content. 95 pages, of them 30 pages. attachments, 8 pictures, 14 charts, 11 attachments, 55. literature and informantion sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectFonētiski fonemātiskie traucējumi
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecumposms
dc.subjectroku sīkā motorika
dc.subjectroku sīkās motorikas vingrinājumi
dc.subjectrotaļas
dc.titleRoku sīkās motorikas sekmēšana rotaļās fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai vecāka pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeHand delicate motoric contribution in games phonetic phonematic disturbance prevention to oldest pre-school agrd kids
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record