Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorZumberga, Monta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:04:48Z
dc.date.available2018-07-02T01:04:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63822
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39445
dc.description.abstractDarba autore: Monta Zumberga Darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana zīmēšanā. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšanas iespējas zīmēšanā un apkopot ieteikumus tās realizēšanai. Pētījuma priekšmets: 5 - 6 gadīgu bērnu iztēlēs attīstības sekmēšana zīmēšanā. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi: analizēt pedagoģisko un pedagoģiski psiholoģisko literatūru par iztēli, iztēles attīstības sekmēšanas iespējām zīmēšanā un vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām; noteikt bērnu iztēles attīstības sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā; izstrādāt un apkopot ieteikumus par bērnu iztēles attīstības sekmēšanas iespējām zīmēšanā. Pētījuma metodes: teorētiskā metode: pedagoģiskās un pedagoģiski psiholoģiskās literatūras analīze; empīriskā metodes: novērošana, aptauja – intervēšana, pārrunas ar bērniem, iegūto rezultātu apstrāde un analīze. Pētījuma bāze: X pirmsskolas izglītības iestāde. Darba apjoms: 45 lpp.; 4 tabulas un 18 attēli; 51 izmantotās literatūras vienības; 3 pielikumi. Pirmajā darba nodaļā, iepazīstoties un analizējot pedagoģisko un pedagoģiski psiholoģisko literatūru dažādu autoru atziņās, tiek apskatīts iztēles jēdziena skaidrojums, iztēles attīstības sekmēšanas iespējas zīmēšanā, kā arī vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības. Otrajā darba nodaļā, darba autore pētījuma ietvaros izstrādā aktivitāšu plānu iztēles attīstības veicināšanai, no kurām tiek atspoguļotas 4 aktivitātes. Kā arī tiek veikta pētījuma rezultātu analīze, ieteikumu izstrāde un secinājumi. Pētījuma rezultātā hipotēze apstiprinās – zīmēšana veicina iztēles attīstību. Atslēgas vārdi: iztēle, zīmēšana, pirmsskolas vecums, 5 - 6 gadi.
dc.description.abstractWork author: Monta Zumberga. Work title: Promotion of imagination for preschool older child in visual art. Purpose of the research: theoretically and practically explore the possibility of promoting the development of the oldest preschool age children's imagination in drawing and compile recommendations for its implementation. Subject matter of the research: promotion of imagination for 5-6 year old children in visual art. Object of the research: pedagogical process in pre-school. Tasks: to analyse the literature about imagination in pedagogy and psychology, opportunities for the development of imagination in drawing and the regularities of the development of the older preschool children; to determine the possibilities of promoting children's imagination development in the pedagogical process; to develop and collect recommendations about the possibilities of children's imagination development in drawing. Research methods: theoretical methods: analysis of pedagogy and psychology scientific literature; empirical methods: observation, poll – interviewing, conversation with children, processing and analysis of the obtained results. Research base: X pre-school education institution. Amount of work: 45 pages, 4 tables and 18 pictures, 51 sources of literature and 3 annexments. In the first chapter of the work, becoming acquainted with and analysing pedagogical and psychological literature in various author opinions, was viewed explanation of the concept of imagination, opportunities for the development of imagination in drawing, as well as the older preschool child’s development regularity. In the second chapter of the work, the author of the study draws up an activity plan for the development of imagination in the framework of the study, of which 4 activities are reflected. As well as carrying out analysis of the results of the study, the development, and conclusions of the recommendations. The hypothesis is confirmed in the results of the research - drawing stimulates the development of imagination. Keywords: imagination, preschool age, visual art, drawing, 5-6 years.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectiztēle
dc.subjectzīmēšana
dc.subjectpirmsskolas vecums
dc.subject5 - 6 gadi
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstības sekmēšana zīmēšanā
dc.title.alternativePromotion of imagination for preschool older child in visual art
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record