Show simple item record

dc.contributor.advisorGarjāne, Beatrise
dc.contributor.authorČače, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:04:49Z
dc.date.available2018-07-02T01:04:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63836
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39446
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums ir „Adaptācijas veicināšana 2-3 gadīgiem bērniem pirmsskolā”. Pētījums veikts Pirmsskolas izglītības iestādē “X” 2 – 3 gadīgā vecuma grupā. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski noskaidrot 2-3 gadīgu bērnu adaptācijas procesu pirmsskolas iestādē “X”. Tāpat arī darba autore nosaka iespējamos pedagoģiskos līdzekļus/risinājumus sekmīgai 2-3 gadīgiem bērniem adaptācijai pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām, kas sīkāk sadalītas apakšnodaļās. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, pirmajā nodaļā darba autore ir veikusi teorētisko literatūras un citu avotu, piemēram, interneta resursus izpēti, savukārt, otrajā nodaļā tiek analizēti un interpretēti pētījuma rezultāti. Pētījums ilga sākot no 2017.gada septembra līdz 2017.gada decembra vidum (četrpadsmit nedēļas) – laika posmā, kad audzēkņi uzsāk savas gaitas Pirmsskolas izglītības iestādē “X”. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā tiek izmantota darba autores veidota aptaujas un audzēkņu novērošana. Pētījuma rezultāti tiek analizēti Excell programmā, izmantojot aprakstošās un secinošās statistiskās metodes. Kvalifikācijas darba noslēgumā darba autore izstrādā secinājumus un priekšlikumus. Analizējot teorētiskās atziņas un apkopojot empīriskā pētījuma rezultātus, secināts, ka 2-3 gadīgu bērnu adaptācijas periods pirmsskolā ir sekmīgs, ja pedagogs veicina bērna drošības izjūtu un veido atbalstošu vidi pirmskolas izglītības iestādē, sadarbojas ar vecākiem, kā arī virza vecākus sagatavot bērnus adaptācijas procesam. Darbs izstrādāts uz 41 lapām, ar 2 tabulām, 15 attēliem un pievienotiem 2 pielikumiem. Kopumā darba tapšanā izmantoti 21 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: adaptācija pirmsskolā, pedagogu un vecāku sadarbība, pedagoģiskais atbalsts.
dc.description.abstractThe qualification works` theme is “2-3 year old children indulgence of adaptation in pre-school”. The research was done in Pre-school education institution “X” in a group of 2-3 years old children. The aim of the qualification work is to theoretically analyse and practically identify the adaption process in the pre-school education institution in a group of 2-3 years old children, as well as to define the possible pedagogical tools/ solutions to ensure successful 2-3 years old children adaptation in pre-school education institution. The qualification work consists of two chapters, which are subdivided into subchapters. To achieve the aim of the qualification work, the author of the paper has done research of theoretical literature and other sources, for example, internet resources in the first chapter, while in the second chapter the author analyse and interprets the research that was done. The authors` research took place from September 2017 till the middle of December 2017 (fourteen weeks) – in the period when students started their learning process in the Pre-school education institution “X”. In the qualification works` empirical part survey and students’ observation was done. The results of research are analysed by using descriptive and conclusive statistical methods in program Excell. Finally, the author of the qualification work defines conclusions and suggestions. Analysing theoretical literature and summing up the empirical research results it is possible to conclude that the adaptation in 2-3 years old children group is successful, if the pedagogue indulges in the children` sense of security and forms supporting environment in the pre-school, collaborates with children parents and promotes that parents should prepare children for the adaptation process in pre-school. The total amount of qualification work is 41 pages with included 2 tables, 15 images and 2 added appendixes. In the making of the qualification work 21 literature sources have been used. Key words: adaptation in pre-school, co-coperation between teachers and parents, pedagogical support.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija pirmsskolā
dc.subjectpedagogu un vecāku sadarbība
dc.subjectpedagoģiskais atbalsts
dc.subjectpirmsskolas izglītības iestāde
dc.titleAdaptācijas veicināšana 2-3 gadīgiem bērniem pirmsskolā
dc.title.alternative2-3 year old children indulgence of adaptation in pre-school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record