Pamatskolas sociālo zinību programmas attīstības iespējas jauniešu aktīvās līdzdalības sekmēšanas kontekstā
Author
Drēska, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Maslo, Irina
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā “Pamatskolas sociālo zinību programmas attīstības iespējas jauniešu aktīvās līdzdalības sekmēšanas kontekstā” tiek pētīta sociālo zinību programma un tas, vai sociālo zinību programma veicina aktīvo pilsonisko līdzdalību jauniešu vidū. Datu ieguvei tika veiktas intervijas ar Rīgas Angļu ģimnāzijas 9.klašu audzinātājām, sociālo zinību skolotājām un 9.klašu skolēniem. Pētījuma mērķis ir noteikt pamatizglītības sociālo zinību mācību programmas, kā instrumenta, lai attīstītu jauniešu pilsoņa aktīvo līdzdalību, pilnveides iespējas. Datu analīze parāda, ka skolotāju un skolēnu viedoklī par sociālo zinību stundām valda atšķirības, atšķirības ir arī izpratnē par to, kas ir un, kā uzlabot jauniešu aktīvo pilsonisko līdzdalību. The Master's thesis "Opportunities of the development of social science basic education programme in the context of youth active participatory citizenship promotion" examines the social sciences programme and whether the social sciences program promotes active civic participation among young people. Data were collected by interviews with the Riga English Grammer School 9th grade teachers, social science teachers and 9th grade students. The aim of the study is to identify educational programs for basic education in social sciences, as an instrument for developing the active participation of a young citizens. Data analysis shows that there are differences between teachers and students opinions about social science lessons, and differences also exist in terms of what is, and how to improve young people's active civic participation.