Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorLinde, Gita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:04:59Z
dc.date.available2018-07-02T01:04:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63983
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39457
dc.description.abstractDiplomdarba temats „Īso un garo patskaņu atšķiršana 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem”. Diplomdarba autore – Gita Linde. Darba vadītāja – Mg.paed. Ilze Vilka. Diplomdarbs izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un izveidot tādus uzdevumus, kas sekmētu īso un garo patskaņu atšķiršanu 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem. Šī ir aktuāla problēma, ar ko saskaras daudzi skolu skolotāji mūsdienās. Balstoties uz teorētiskajā daļā analizētajām dažādu autoru atziņām par 2. klases skolēnu attīstību veselumā un fonemātisko uztveri, diplomdarba autore secina, ka runa skolēnam ir saistīta ar uztveri un domāšanu, kā arī sociālo labklājību. Praktiskajā darbībā tika veikts pētījums par 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem. Darba autore izstrādāja fonemātiskās uztveres pārbaudes kritērijus un veica kā sākotnējo, tā arī beigu pārbaudi. Pēc koriģējoši attīstošās darbības, atkārtotā fonemātiskās uztveres pārbaude parāda, ka skolēniem ir vērojams progress. Apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti. Darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām un apakšnodaļām un secinājumiem. Darbā iekļautas 5 tabulas, 10 attēli, 70 izmantotās literatūras avoti un 20 pielikumi. Atslēgas vārdi: otrās klases skolēni, īsie un garie patskaņi, fonemātiskie traucējumi un fonemātiskā uztvere.
dc.description.abstractThe theme of the diploma paper – Differentiation of short and long vowels by 2nd grade students with phonemic disorders. Author – Gita Linde. Advisor – Mg.paed. Ilze Vilka. The diploma paper is written with the purpose to find out and to create such exercises that would promote the differentiation of short and long vowels by 2nd grade students with phonemic disorders. This is an actual problem in schools nowadays. Based on the ideas of different authors about 2nd grade students’ development and their phonemic perception, author concludes that students’ speech is connected to perception and thinking, as well as to their social wellbeing. Empirical part reveals a research about 2nd grade students with phonemic disorders. Author developed the criteria for the testing of phonemic perception and made both beginning and final tests. After corrective and developing activities author repeated the test of phonemic perception for 2nd grade students and the results show that students have progress. The results of the research were summarized and the conclusions about it drawn. The paper consists of an introduction, three chapters and their subdivisions and some conclusions. There are 5 tables, 10 pictures, 70 sources of literature and 20 addendums included in this diploma paper. Key words: second grade students, short and long vowels, phonemic disorder and phonemic perception
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectotrās klases skolēni
dc.subjectīsie un garie patskaņi
dc.subjectfonemātiskie traucējumi
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.titleĪso un garo patskaņu atšķiršana 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem
dc.title.alternativeDifferentation of short and long vowels for 2nd grade students with phonematic disorders
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record