Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorPodkalne, Māra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:03Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64023
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39462
dc.description.abstractKvalifikācijas darba “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības attīstība iepazīstot literāros darbus” autore ir LU studente Māra Podkalne. Darba vadītāja ir Antra Randoha. Pētījuma mērķis - pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības attīstību iepazīstot literāros darbus. Pētījuma hipotēze – bērnu emocionālās atsaucības attīstība literāro darbu iepazīšanas laikā būs sekmīgāka, ja: •literārie darbi tiks izvēlēti atbilstoši bērnu vecumposma attīstības likumsakarībām, viņu pieredzei un attiecīgiem notikumiem; •iepazistīnāšana ar literāriem darbiem tiks papildināta ar vizuāliem vai audiāliem materiāliem; •tiks radīta bērnam droša, pozitīva un emocijām bagāta pedagoģiskā vide. Pētījumā tika izmantotia teorētiskā pētīšanas metode, empīriskā metode un datu apstrādes metodes. Darbā tika sniegts emociju skaidrojums un pedagogu un psihologu atziņas par emocijām, pētāmās grupas raksturojums un praktiskais darbs ar bērniem. Atslēgas vārdi ir emocijas, emocionālā atsaucība un literārie darbi. Var secināt, ka literāro darbu iepazīšana veicina vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības attīstību, ja pedagogs izvēlās piemērotus attiecīgam vecumposmam un interesēm literāros darbus, ja tiek radīta droša un emocijām bagāta pedagoģiskā vide. Darba apjoms ir 42 lapaspuses, 11 attēli, 5 tabulas, 6 pielikumi, 32 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe author of the Qualification Paper “Development of Mid-Preschoolers’ Emotional Responsiveness through Literary Works” is Māra Podkalne. The advisor — Antra Randoha. The research objective — studying the development of mid-preschoolers’ emotional responsiveness through literary works. The research hypothesis — the development of children’s emotional responsiveness through literary works will be more successful if: •Literary works are selected according to the characteristics of the children’s age group, their experience and the respective events; •Introduction to literary works is complemented by audio-visual materials; •A safe, encouraging and emotionally rich teaching/learning environment is created for children. In her research, the author used the theoretical method, the empirical method and data processing methods. The Paper provides the explanation of various emotions, educators’ and psychologists’ findings on emotions, the characterization of the study group and the description of the practical work with children. The key words: emotions, emotional responsiveness and literary works. It could be concluded that literary works facilitate the development of mid-preschoolers’ emotional responsiveness if the educator selects literary works suitable for the respective age group and their interests and creates a safe and emotionally rich teaching/learning environment. The volume of the Paper is 42 pages, including 11 figures, 5 tables, 6 appendices, and 32 bibliographical sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectEmocijas
dc.subjectEmocionālā atsaucība
dc.subjectLiterārie darbi
dc.subjectJūtas
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības attīstība iepazīstot literāros darbus
dc.title.alternativeDeveloping Emotional Responsiveness in Mid-preschoolers through Literary Works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record