Logoritmikas izmantošana skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 5-6 gadus veciem bērniem
Автор
Šorina, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats: „Logoritmikas izmantošana skaņu izrunas traucējumu mazināšanā 5 — 6 gadus veciem bērniem” Darba autore: Inga Šorina Zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Egija Laganovska Darba apjoms: 65 lpp., 16 tabulas, 5 attēli, izmantoti 64 literatūras avoti, pievienoti 5 pielikumi. Darba mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pārbaudīt logoritmikas efektivitāti skaņu izrunas traucējumu korekcijai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma pirmajā daļā darba autore sniedz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības raksturojumu, kā arī pēta fonētiski fonemātisko traucējumu izpausmes un korekcijas iespējas. Otra nodaļa veltīta logortimikas jēdziena un paņēmienu raksturojumam, nosakot izmantošanas iespējas 5 — 6 gadus vecu bērnu skaņu izrunas korekcijā. Empīriskajā daļa darba autore, balstoties uz bērnu valodas kartēs iekļauto informāciju, nosaka svarīgākos korekcijas uzdevumus. Darbā raksturota izmantotā programma un konkrēti darba paņēmieni, analizējot dažādu izrunas aspektu attīstības dinamiku pētījuma laikā. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt pētījuma hipotēzi: skaņu izrunas traucējumu korekcija vecākā pirmsskolas vecuma bērniem noritēs efektīvāk, ja korekcijas darbā sistemātiski tiks izmantotas logoritmikas nodarbības. Noslēgumā izdarīti secinājumi un izvirzīto priekšlikumi logopēdiem par logoritmikas izmantošanu. Atslēgas vārdi: skaņu izruna traucējumu, logoritmika, vecākais pirmsskolas vecums The Bachelor paper “Logorhytmics as a Tool to Decrease Speech Impairment in 5,6 Years Old Children” was written by Inga Shorina. The Bachelor paper adviser is Mg.paed. Egija Laganovska. The aim of the research is to investigate theoretically and empirically the effectiveness of logorhythmics use in the correction of speech impairment with older pre-school children. The paper consists of 65 pages, 16 tables, 5 pictures and 5 appendices. There are 64 sources of scientific literature and periodicals. Chapter 1 characterizes the speech development of older pre-school children, as well as investigates the kinds of phonetic and phonemic disorders and possibilities for their correction. Chapter 2 is devoted to the definition of logorhythmics, description of its techniques and application of logorhythmic exercises and activities to correct the pronunciation of sounds by 5-6 year-old children. The empirical part of the paper is based on the information included in children’s language cards. The paper provides a curriculum and special techniques for the decrease of speech impairment. It also analyzes the dynamics of different speech aspects during the research time. The results of the research confirm the paper’s hypothesis: the speech impairment correction of older pre-school children is more effective if logorhythmic activities are applied on a regular basis. The conclusions include suggestions to logopedists on how to apply logorhythmics in their practice. Key words: pronunciation, logorhythmics, older pre-school age.