Pašizziņas un pašvadības prasmju apguve kompetencēs balstītā izglītībā 5-6 gadus veciem bērniem
Autor
Ūdre, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Līva Ūdre Darba veids: Kvalifikācijas darbs. Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Asoc. Prof. Dr.paed. Ineta Helmane Darba temats: Pašizziņas un pašvadības prasmju apguve kompetencēs balstītā izglītībā 5-6 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba mērķis: Pētīt pašizziņas un pašvadības prasmju attīstību kompetencēs balstītā izglītībā 5-6 gadus veciem bērniem un apkopot ieteikumus pašizziņas un pašvadības prasmju attīstībai 5-6 gadus veciem bērniem. Teorētiskajā daļā: tiek aplūkoti vairāku autoru un pētnieku uzskati un skaidrojumi par pašizziņas un pašvadības prasmju apguvi kompetencēs balstītā izglītībā pirmsskolā. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, ka pašizzņas un pašvadības caurviju prasmes ir saistītas ar dažādu iemācīšanās, pašvadības, emociju vadīšanas un motivācijas stratēģiju apguvi. Visi šie procesi ir cieši saistīti savā starpā. Empīriskajā daļa sastāv no pētījuma, kurā tika iesaistīti 5-6 gadus vecus pirmsskolniekus. Pētījumā tiek atspoguļots patreizējais mācību saturs un kompetencēs balstīta pieeja mācību saturā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā ir 13 attēli, 6 tabulas un darba apjoms ir 41 lapaspuses. Darba galvenie atslēgas vārdi ir: Pašizziņa, pašvadība, prasme, kompetence, izglītība, mācību saturs. Author of work: Liva Udre Work type: Qualification work Study programm: Teacher of pre-school education Scientific supervisor of work: Ineta Helmane The subject of the work: Self – knowledge and self- management skills acquisition in competence – based education for 5-6 year old children. Objective of the qualification work: to study the development of self-knowledge and self-management skills in competence-based education for 5-6 year olds and to compile recommendations for the development of self-knowledge and self-management skills for children aged 5-6 years. The theoretical part coonsists of the views and explanations of several authors and researchers regarding the acquisition of self-knowledge and self-management skills in competence-based education in pre-school. Based on the findings of various authors, it is concluded that self-learning and self-management skills are related to the acquisition of different learning, self-management, emotion management and motivational strategies. All these processes are closely related to each other. The empirical part consists of a research involving 5-6 years old preschoolers. The research reflects the current learning content and competency-based approach to learning content. The qualification work consists of two parts - the theoretical and empirical. The work has 8 13pictures, 6 tables and 41pages. The main keywords of the work are: self-knowledge, self-management, skill, competence, education, content of teaching.