Sagatavošanas skolai grupu iespējas 6-7 gadus vecu bērnu sekmīgai sociālajai adaptācijai skolā
Author
Anže, Marta Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Sagatavošanas skolai grupu iespējas 6-7 gadus vecu bērnu sociālajai adaptācijai skolā. Darba autore: Marta Katrīna Anže Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed. Līga Āboltiņa Darba saturs: 50 lpp., analizēti 43 literatūras avoti. Bakalaura darba mērķis: Izzināt sagatavošanas skolai grupu iespējas 6-7 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas veicināšanai, izstrādāt ieteikumus sociālās adaptācijas veicināšanai sagatavošanas grupām. Pētījuma teorētiskajā daļā izmantotas V.Avotiņa, V.Golubinas, R.Kaņepējas, D.Lieģenieces, I.Puškareva un citu pedagogu un psihologu atziņas. Pētījumā secināts, ka obligātās pirmsskolas programmas apgūšana skolas vidē, sekmē 7-gadīgu bērnu sociālo adaptāciju 1. klasē. Skolai tuvinātā vide, kontakts ar vecākiem skolēniem, skolotājiem veicina labākas komunikācijas un sadarbības veidošanos ar vienaudžiem un skolotājiem, kā arī labāk tiek izprasta un pildīta skolēna loma. Pētījuma bāze: 5 “A” sākumskolas 7-gadīgi 1. klases skolēni, 5 “B” vidusskolas 7-gadīgi 1. klases skolēni, 2 “A” sākumskolas skolotājas, 2 “B” vidusskolas pirmsskolas/sākumizglītības skolotājas, 1 pirmsskolas izglītības iestādes skolotāja. Tittle of the paper: kindergarten group options for the successful social adaptation for 6-7 years old children in school Author of the Paper: Marta Katrīna Anže Scientific superior of the paper: dr. paed. Līga Āboltiņa The content of the paper: 50 pages, 43 literature sources have been analysed. Aim of the research: to study kindergarten group options for 6-7 years old children social adaption promoting in school, make social adaption recommendations for kindergarten groups. In the theoretical part of the study conclusions of V.Avotiņa, V.Golubinas, R.Kaņepējas, D.Lieģenieces, I.Puškareva and other educator and psycholigists opinions. The study concludes that the implementation of a compulsory kindergarten programm in the school environment contributes the social adaptation of 7-year-olds in the 1st grade. Environment that is close to school’s environment, relationship with peers, teachers contribute better communication, collaborative skills, better understanding of the student role. The base of the research: 5 “A” primary school 7 years old 1st grade students, 5 “B” secondaryschool 7 years old 1st grade students, 2 “A” primary school teachers, 2 “B” secondary school teachers, 1 pre-school teacher.