Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorAusters, Ivars
dc.contributor.authorOzola, Anna Karolīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:14Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64390
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39487
dc.description.abstractBieži saskaramies ar ziņām, ka ir pieaudzis vides piesārņojuma apmērs pasaulē. Kā viens būtiskākajiem faktoriem, kas veicina strauju vides piesārņošanos kalpo pārmērīgs vienreiz lietojamā plastmasas iepakojuma patēriņš. Lai mēģinātu rast risinājumu šai problēmai, šajā darbā tiks apskatīti veidi kā, manipulējot ar plastmasas un papīra iepirkumu maisu izvietojumu tirdzniecības vietā, būtu iespējams mazināt plastmasas iepirkumu maisu patēriņu, tā vietā mudinot pircējus iegādāties papīra iepirkumu maisus. Eksperiments, četru nedēļu un trīs dienu laikā, tika veikts kāda lielveikala pārtikas nodaļā. Pirmo divu nedēļu laikā tika ievākti kontroles dati, savukārt pārējo eksperimenta dienu laikā tika veiktas manipulācijas ar iepirkumu maisu izvietojumu. Rezultāti parādīja statistiski nozīmīgas atšķirības starp kontroles un eksperimentālajiem datiem. Rezultāti vedina domāt arī, ka konkrētās preces pamanāmība varētu būt nozīmīgāks prognozētājs tam, vai prece tiks nopirkta, nekā tā fiziskā pieejamība. Atslēgas vārdi: preču izvietojums; ilgtspējīga rīcība; lēmumu pieņemšana; virzīšana; patēriņš; duālie procesi; racionalitāte.
dc.description.abstractWe often face news about the globally increasing environmental pollution. Single-use plastic packaging serves as one of the main contributing factors to the pollution of the environment. To try and find a solution for this problem, this thesis will be looking at ways in which manipulating with the placement of plastic and paper shopping bags at a grocery store could reduce the consumption of plastic shopping bags, while encouraging consumers to purchase paper bags. The experiment was carried out in four weeks and three days time, in the grocery section of a department store. During the first weeks the control data was obtained, however during the rest of time of the experiment manipulations were carried out with the placement of shopping bags. The results showed significant differences between the control and experimental data. The results also lead to think that the visibility of a specific product could be a more significant predictor whether the product is going to be purchased rather than it’s physical proximity. Key words: placement of products; sustainable behaviour; decision making; nudging; consumption; dual processes; rationality.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectpreču izvietojums
dc.subjectilgtspējīga rīcība
dc.subjectlēmumu pieņemšana
dc.subjectvirzīšana
dc.subjectpatēriņš
dc.titlePreču izvietojuma tirdzniecības vietā ietekme uz cilvēku ilgtspējīgu rīcību
dc.title.alternativePleacement of product’s impact on sustainable behaviour in humans
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige