Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorŠulte, Ance
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:15Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64423
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39489
dc.description.abstractDarba autore. Ance Šulte Darba zinātniskā vadītāja. Mg. paed. Ilze Vilka Darba nosaukums. Didaktisko spēļu izmantošana vecākā pirmsskolas vecuma bērnu fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanai. Pētījuma mērķis. Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt didaktisko spēļu izmantošanas iespējas logopēdijas nodarbībās vecākajā pirmsskolas vecumā, bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Darbam izvirzītā hipotēze. Fonētiski fonemātiskie traucējumi tiks mazināti, ja logopēds logopēdiskajās nodarbībās: •ievēros bērna attīstības likumības, kas lielā mērā saistītas ar to, cik pieaugušais spēj būt mijiedarbībā ar bērnu; •balstīsies uz bērna spējām un prasmēm, kuras bērns brīvi var izpaust un logopēds ievērot; •ievēros katra bērna iepriekšējo dzīves pieredzi; •piedāvās, un bērns ar skaņu izrunas traucējumiem aktīvi izmantos, didaktiskās spēles. Darba teorētiskajā daļā tiek skatīta un analizēta literatūra par: vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām; fonētiski fonemātisko traucējumu daudzveidīgajām izpausmēm un korekcijas iespējām; didaktisko spēļu būtību, struktūru un teorētisko pielietojumu; didaktiskajām spēlēm kā koriģējoši attīstošās darbības līdzekli bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Praktiskajā daļā tiek veikts pētījums par didaktiskajām spēlēm kā korekcijas līdzekli fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanai. Praktiskā daļa sastāv no koriģējoši attīstošās izmēģinājuma darbības logopēdijā, praktiski pielietojot didaktiskās spēles, aprakstot to ietekmi fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanā, kā arī pētījuma laikā iegūto rezultātu analīzes un interpretēšanas. Veicot bērnu runas attīstības dinamikas analīzi, tiek secināts, ka darbā izvirzītā hipotēze apstiprinās. Atlasot un izmantojot dažādas didaktiskās spēles tiek mazināti fonētiski fonemātiskie traucējumi. Darba saturs. 59 lpp., 8 attēli, 5 tabulas, 3 pielikumi un 58 literatūras avoti Atslēgas vārdi. Vecākais pirmsskolas vecums, fonētiski fonemātiskie traucējumi, didaktiskās spēles – fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanas līdzeklis, logopēdiskā izpēte, koriģējoši attīstošā darbība.
dc.description.abstractAuthor of the Thesis. Ance Šulte Adviser. Mg. paed. Ilze Vilka Title. The Use of Didactic Games to Reduce Phonetic – Phonemic Disorders in Children of Senior Preschool Age. Aim. To study in theory and to determine in practice the possibilities of using didactic games in speech therapy classes for children of senior preschool age with phonetic – phonemic disorders. Hypothesis. Phonetic – phonemic disorders will be reduced if the speech therapist does the following in speech therapy classes: •respects the regularities of a child’s development, which are largely connected to the adult’s capability to interact with the child; •builds on the child’s abilities and skills that the child can express freely and the speech therapist – take note of them; •respects each child’s previous life experiences; •offers and a child with a speech disorder actively uses didactic games. The Theoretical Part of the Thesis reviews and analyses literature on: the regularities of children of senior preschool age; the multivariate manifestations and correctional possibilities of phonetic – phonemic disorders; the nature, structure and theoretical application of didactic games; didactic games as a corrective developmental activity for children with phonetic-phonemic disorders. In the Practical Part, a study is conducted on didactic games as a corrective activity for the reduction of phonetic – phonemic disorders. The Practical Part consists of a trial corrective developmental activity in speech therapy, using didactic games in practice, describing their effect on the reduction of phonetic – phonemic disorders, as well as analysing and interpreting the results obtained during the study. Analysing the dynamics of a child’s speech development, the hypothesis set forth in the Thesis was confirmed. Selecting and using various didactic games reduces phonetic – phonemic disorders. Content. 59 pages, 8 figures, 5 tables, 3 annexes and 58 literature sources Keywords. Senior preschool age, phonetic – phonemic disorders, didactic games – a tool for reducing phonetic – phonemic disorders, speech therapy research, corrective – developmental activity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectVecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectfonētiski fonemātiskie traucējumi
dc.subjectdidaktiskās spēles – fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanas līdzeklis
dc.subjectlogopēdiskā izpēte
dc.subjectkoriģējoši attīstošā darbība
dc.titleDidaktisko spēļu izmantošana vecākā pirmsskolas vecuma bērnu fonētiskI fonemātisko traucējumu mazināšanai
dc.title.alternativeThe use of didactic games to reduce phonetic-phonemic disorders in children of senior preschool age.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record