• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valdorfpedagoģijas pamatprincipu īstenošana pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-64531-Malkalne_Linda_lk05016.pdf (671.0Kb)
Author
Mālkalne, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis ir pētīt Valdorfpedagoģijas pamatprincipu ieviešanu un realizēšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Diplomdarba hipotēze: Valdorfpedagoģijas pamatprincipu ieviešana praksē norit sekmīgāk, ja pedagogs: - pārzina pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības un tās sekmējošos nosacījumus; - regulāri praksē izmanto Valdorfpedagoģijas galvenos pamatprincipus; - katram bērnam sniedz vajadzīgo individuālo pieeju, izprotot viņa personību, sniedzot mīlestību un pacietību. Darbā tiek analizēta teorētiskā literatūra par Valdorfpedagoģiju un pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām. Izzināti pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi, lai Valdorfpedagoģijas pamatprincipi sekmīgi ieviestos, veikts pētījums, apkopoti un analizēti tā rezultāti. Pētījumā izstrādāti priekšlikumi valdorfpedagoģijas principu ieviešanai un īstenošanai pirmsskolas pedagoģijas praksē Diplomdarbs sastāv no 50 lpp. Darbā izmantoti 23 literatūras avoti.
 
The aim of the thesis is to research how the basic principles of Waldorf pedagogy are introduced and disclosed in Preschool. Graduation hypothesis: implementation of the basic principles of Waldorf pedagogy in practice is more successful when a teacher: - is aware of preschool-aged children developmental patterns and development affecting factors; - regularly uses the basic principles of Waldorf pedagogy in practice; - provides individual approach for each child, understands child's personality and shares the love and patience. The paper analyzes theoretical literature of Waldorf pedagogy and developmental patterns of preschool-age children. It investigates educational - psychological conditions for the successful implementation of the basic principles of Waldorf pedagogy. Research has been done and the results are summarized and analyzed. In conclusion the complex of tasks is described with basic points highlighted for the implementation of the principles in practice. The paper consists of 50 p. 23 literature review sources has been used in the paper.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39498
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV