Bioloģijas stundas 10.klašu skolēnu zināšanu konstruēšanas prasmju pilnveidei
Author
Krastiņa, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daniela, Linda
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Laikā, kad Latvijā tiek pilnveidota izglītības sistēma, paredzot Latvijas skolās ieviest uz mācīšanos centrētu mācību pieeju, kura veiksmīgāk nodrošinās skolēniem lietpratības veidošanos, ir nepieciešams izstrādāt tam atbilstošu mācību metodiku. Maģistra darba mērķis bija noskaidrot kā pilnveidot skolēnu zināšanu konstruēšanas prasmes bioloģijas stundās 10. klasēs. Mērķa sasniegšanai tika izmantots darbības pētījums, kur datu vākšanai tika izmantotas skolēnu anketas, strukturētais novērtējums un eksperta intervija. Mācību procesā, kurā skolēns konstruē savas zināšanas, skolēns ir aktīvi iesaistīts, jaunās zināšanas integrējot jau esošajās zināšanās. Mācību process notiek ilgākā laika periodā Zināšanu konstruēšana 10. klašu skolēniem mācību procesā ir jāievieš pakāpeniski, sākumā mācību stundās ieviešot zināšanu konstruēšanas elementus. Maģistra darbu veido 71 lappuses, 21 attēls, 6 tabulas. Darbā analizēti 93 informācijas avoti un pievienoti 4 pielikumi. At present the education system in Latvia is exposed to various improvements that try to introduce learning centred education, thus, ensuring more efficient acquisition of essential competences. Therefore, the necessity to develop appropriate teaching methodology arises. The aim of the master’s thesis was to find out how to improve students´ knowledge construction skills in biology lessons in 10th form. An action research was used to achieve the aim, including student questionnaires, structured assessment and expert interview for data collection. Learning process where students construct their own knowledge can be characterized by active student participation which results in integrating the newly acquired knowledge with the existing knowledge. The learning process becomes longer; hence, knowledge construction for Form 10 students should be introduced gradually by implementing knowledge construction elements in lessons. The volume of the present Master´s Thesis is 71 pages, it includes 21 figures and 6 tables There are analysed 93 reference sources and 4 annexes are added.