Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi B.Bērziņa glezniecībā un to iepazīšana nodarbībās mākslas skolas 5.klasē
Autor
Zariņa, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Irbe, Ingrīda
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba “Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi B. Bērziņa glezniecībā un to iepazīšana nodarbībās mākslas skolas 5. klasē” mērķis ir izpētīt B. Bērziņa mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus viņa spilgtākajos glezniecības periodos un to izmantošanas iespējas mākslas skolā gleznošanas nodarbībās 5. klasē. Lai sasniegtu mērķi tiek izvirzīti uzdevumi, kuru ietvaros autore pēta un apraksta B. Bērziņa spilgtāko glezniecības periodu mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, jaunāko pusaudžu vecuma īpatnības, veic Profesionālās ievirzes izglītības programmas Vizuāli plastiskā māksla mācību priekšmeta Gleznošana vadlīniju izpēti, izstrādā un realizē uzdevumu kopu, kā arī analizē un apkopo pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā iegūtos rezultātus. Diplomdarba nobeigumā var iepazīties ar pētījuma rezultātiem, secinājumiem un gūtajām atziņām. Pielikumā iekļauti uzskates materiāli – mākslinieka darbu reprodukcijas, darba lapas, izstrādātā uzdevumu kopa, vērtēšanas sistēmas tabulas, audzēkņu darbu attēli. The aim of the diploma work “Artistic means of expression in B. Berzins painting and its introduction in the Art school class 5” is to reasearch B. Berzins artistic means expressions in his most brilliant painting periods and and its possible application in art school painting classes in class 5. To achieve a goal there is set of tasks where the author studies and describes B. Berzins artistic expressions of the brightest painting periods, the characteristics of the youngest teenagers, study guidelines of Professional orientation education programm Visually plastic art study subject Painting, develops and implements a set of tasks, analyzes and summarizes the results obtained in the pedagogical trial. In the end of diploma work you may get acquainted with the results of the study, conclusions and lessons learned. Attached review materials - reproductions of the artist's works, worksheets, a set of developed tasks, evaluation tables, pictures of student works.