Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorBranca, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:34Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64955
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39531
dc.description.abstractDarba autore: Inga Branca Darba nosaukums: “Pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības veicināšana celtniecības rotaļās” Darba mērķis: Izzināt pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības sekmēšanu celtniecības rotaļās Pētījuma mērķis ir izzināt pirmsskolas bērnu patstāvības sekmēšanu celtniecības rotaļās. Pirmajā nodaļā tiks analizētas pedagogu un psihologu teorijas un atziņas par celtniecības rotaļām un to kā sekmēt bērna patstāvību šajās rotaļās. Šajā nodaļā uzzināsim, kas ir patstāvība un kas nepieciešams, lai to attīstu. Tika izvirzīta hipotēze, ka bērnu patstāvības veidošanās celtniecības rotaļā būs veiksmīga, ja bērnam ir brīvi pieejama vieta, materiāli un laiks rotaļai savas ieceres izstrādei. Lai pārbaudītu izvirzīto hipotēzi, tika izvēlētas šādas pētījuma metodes: 1. Pedagoģiskais novērojums, kurš tika veikts, lai izzinātu bērnu darbības izvēli no nodarbībām brīvajā laikā, kā arī kādi mācību vai rotaļu paņēmieni varētu sekmēt šo patstāvību celtniecību rotaļu laikā. Bērni tika vēroti ārpus nodarbību laika. 2. Autores izveidota “vecāku aptauja”, lai uzzinātu, cik patstāvīgi bērni izvēlas celtniecības materiālus un vai pieaugušā klātbūtne tiem ir nepieciešama, lai realizētu idejas. Lai pārbaudītu izvirzīto hipotēzi, tika aptaujāti pirmsskolas vecuma bērnu vecāki. 3. Situācijas analīze ar izvirzītiem kritērijiem, lai izpētītu, kā celtniecības rotaļas veicina bērnu patstāvību. Izvirzītā hipotēze apstiprinājās pētījuma gaitā. Pētījumi liecina, ka celtniecības rotaļu laikā bērni kļūst patstāvīgāki, ja viņiem ir pietiekami brīvu vietu un daudzveidīgi pieejamie materiāli, ja tie bērniem pašiem ļauts plānot un īstenot ieplānoto ieceri. Ja pieaugušie palīdz attīstīt bērna fantāziju, piedāvājot palīgmateriālus. Pēc autores piedāvātajām celtniecības rotaļām, bērni biežāk pievērsās celtniecības rotaļām un patstāvīgāk izvēlējās celtniecības materiālus. Atslēgas vārdi: patstāvība, griba, iniciatīva, celtniecības rotaļas, atbildība, vajadzības
dc.description.abstractAuthor: Inga Branca The subject: „Promoting independence of pre-school children in construction games”. The goal: To find out how to promote independence of pre-school children in construction games. To find out how to promote independence of pre-school children in construction games. The first chapter will analyze the theories and teachings of pedagogues and psychologists about construction games and how to promote the child's independence in these games. In this chapter, we will find out what self-sufficiency is and what's needed for it to evolve. It was hypothesized that the formation of children's autonomy in a construction play would be successful if the child had free space, materials and time for the development of his own intentions. To test the proposed hypothesis, the following research methods were chosen: 1. A pedagogical observation that was carried out to find out the choices of children from leisure time activities, as well as what kind of learning or play practices could contribute to the construction of this autonomy during the play. Children were observed outside classroom. 2. The author created a "parent survey" 3. Analysis of the situation with established criteria to explore how building activities contribute to childrens autonomy. Studies show that during construction, children become more independent when they have enough free space and materials that are diverse and if they are allowed themselves to plan and implement their intendent ideas. If adults help develop the childs fantasy by offering auxiliary materials. According to the authors proposed construction games, children more often turned to building games and independently chose construction materials. Keywords:independence, will, iniciative, construction games, responsibility, necessity
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPatstāvība
dc.subjectGriba
dc.subjectIniciatīva
dc.subjectCeltniecības rotaļas
dc.subjectindependence
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu patstāvības veicināšana celtniecības rotaļās
dc.title.alternativePromoting independence of pre-school children in construction games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record