Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorPostņikova, Daniela Anda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:41Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65044
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39540
dc.description.abstractBakalaura darba autore ir Daniela Anda Potņikova. Bakalaura tēma ir “4-6 gadīgu bērnu dialogrunas attīstības sekmēšana eksperimentālajās mācību situācijās un lomu rotaļās” Bakalaura darba mērķis ir pētīt 4-6 gadīgu bērnu dialogrunas attīstības sekmēšanu eksperimentālajās mācību situācijās un lomu rotaļās. Pētījumā sākumā tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par pirmsskolas vidējā un vecākā vecumposma bērnu attīstību un dialogrunas attīstību. Tika noskaidrots, ka šajā vecumposmā bērni arvien biežāk ieņem dažādas sociālās lomas, kas mudina bērnus attīstīt dažādas sociālās un komunikatīvās prasmes, tai skaitā, iesaistīties dialogā ar apkārtējiem. Kā pētījuma objekti tika izvēlētas eksperimentālās mācīšanās situācijas un lomu rotaļas. Eksperimentālās mācīšanās situācijas ir situācijas, kurās bērni veic kādu darbību vai pētījumu, lai noskaidrotu iepriekš izvirzītu jautājumu vai pieņēmumu. Visbiežāk tie ir projekti, pētījumi, eksperimenti vai kāda problēmsituācija. Lai tiktu sasniegts aktivitātes mērķis bieži tiek izvēlē organizācijas forma – grupu darbs, kas veicina bērnus uz sadarbību un komunikāciju. Bērnu attīstībai svarīga ir rotaļāšanās, izplatītas ir lomu rotaļa. Šajā rotaļā bērni iejūtas kādā tēlā un uzvedas attiecīgi tēla īpašībām. Rotaļas laikā ir aktīvs dialogs starp rotaļas dalībniekiem un tēliem. Bakalaura darba empīriskajā daļā izvēlētajai pētījuma bāzei tika organizētas eksperimentālās mācīšanās situācijas un novēroti lomu rotaļu paradumi. Pēc ievākto datu apkopošanas autore secina ka eksperimentālajās mācīšanās situācijās bērns ļoti daudz iemācās un attīstīta, piemēram, kritisko domāšanu, jautājumu uzdošanas un atbildēšanas prasmes, pētīšanas iemaņas, u.c.. Tomēr dialogruna netiek tik efektīvi attīstīta, kā piemēram lomu rotaļām. Lomu rotaļas ir efektīvs līdzeklis bērnu sadarbības prasmju, komunikācijas prasmju un dialogrunas attīstības sekmēšanai.. Bakalaura darbā ir 53 lapaspuse (bez pielikumiem), 12 tabulas, 6 attēli, 25 literatūras avoti, 3 pielikumi.
dc.description.abstractThe author of thesis is Daniela Anda Potnikova. The topic of thesis is “Improvement in dialog speech through experimental learning situations and role-play in 4-6 year old children” The aim of this research is to study the development of 4-6 year-old children's dialogue through experimental learning situations and role play. At the beginning of the study, author analyzed pedagogical and psychological literature on the development of children age 4 to 6 and the development on dialogue. It was found that at this age children increasingly take on different social roles that encourage children to develop various social and communicative skills, including engaging in dialogue with others. Experimental learning situations and role play were selected as subjects of the study. Experimental learning situations are situations in which children, engage in an activity or research, to find out answer to question or assumption. Most often these are projects, researches, experiments, or problem solving situations. In order to achieve the goal of the activity, the organization's form is often chosen - a group work that promotes children for co-operation and communication. Playing is important for children's development, to this age common is role play. In role play children take on a role and behave and act according to the chosen role. During the role play there is an active dialogue between the characters in the play. In the empirical part of the study, author organized experimental learning situations were for the chosen research base and observed children role play habits. After collecting the data, the author concludes that in the experimental learning situations, there is an active learning and skill development, for example, critical thinking skills, questioning and answering skills, research skills, etc. However, the dialogue is not as effectively developed in experimental learning situations as through other activities, such as role play. Role-playing is an effective tool for promoting child development skills, communication skills and dialogue. Bachelor paper contains 53 pages (without appendixes), 12 tables, 6 figures, 25 literature sources, 3 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectdialogruna
dc.subjecteksperimentālās mācību situācijas
dc.subjectlomu rotaļas
dc.subject4 - 6 gadus vecs bērns
dc.title4-6 gadīgu bērnu dialogrunas attīstības sekmēšana eksperimentālajās mācību situācijās un lomu rotaļās
dc.title.alternativeImprovement in dialog speech through experimental learning situations and role-play in 4-6 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record