Show simple item record

dc.contributor.advisorMartinsone, Baiba
dc.contributor.authorSupe, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:05:56Z
dc.date.available2018-07-02T01:05:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65583
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39571
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas saistības pastāv starp uztverto skolas klimatu, adekvātu vecāku pārraudzību un pusaudžu savstarpējo iebiedēšanu kibervidē, un tika pētīts vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp grupām no 5. līdz 9. klasei un no 10. līdz 12. klasei. Tika noskaidrots kā uztvertā skolas klimata un vecāku pārraudzības dimensijas izskaidro pusaudžu kiberupuru un kiberiebiedētāju pieredzi. Pētījumā kopā piedalījās 309 Latvijas skolu skolēni no 5. līdz 12. klasei. Respondenti tika dalīti divās vecuma grupās: 5. – 9. klase (200 respondenti) un 10. – 12. klase (109 respondenti). Pētījumā izmantotās metodes: Vecāku pārraudzības aptauja (Stattin & Kerr, 2000), Skolas klimata aptauja (La Salle, McIntosh, & Eliason, 2016) un Eiropas kiberbiebiedēšanas intervences projekta aptauja (Bright et al., 2012). Pētījumā tika noskaidrots, ka pastāv negatīva saistība starp skolas klimata uztveri, adekvātu vecāku pārraudzību un iebiedēšanu kibervidē. Pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp grupām 5. – 9. un 10. – 12. klase. Skolas klimata apakšskalas (kārtība un disciplīna, raksturs, sociālais atbalsts no vienaudžiem) un augstāk uztvertā vecāku kontrole statistiski nozīmīgi prognozē kiberiebiedēšanas uzvedību.
dc.description.abstractPurpose of the study was to find out the correlation between adolescence intimidations in cyber environment, perceived school climate and adequate parental monitoring, and if there are statistical differences between groups of students from grade 5 to 9 and 10 to 12. There was identified how perceive school climate and parental monitoring dimension predicts intimidation behavior in cyber environment between adolescence. In the study participated 309 students from Latvian schools of grade 5 to 12.All respondents were divided in 2 groups: grade 5 to 9 (200 respondents) and 10 to 12 (109 respondents). Used methods in the study: Parental Monitoring Survey (Stattin & Kerr, 2000), School Climate Survey Suite (La Salle, McIntosh, & Eliason, 2016) and The European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire ECIPQ (Bright et al., 2012). In the study was established that there is negative correlation between perceiving school climate, adequate parental monitoring and intimidation in cyber environment. There are essential statistical differences between groups of grade 5 to 9 and 10 to 12. School climate dimension (less order and discipline, character, social support from adults) and more perceived parental control predicts intimidation behavior in cyber environment.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectskolas klimats
dc.subjectvecāku pārraudzība
dc.subjectvecāku kontrole
dc.subjectiebiedēšanas uzvedība kibervidē
dc.subjectkiberupuri
dc.titleUztvertā skolas klimata un vecāku pārraudzības saistība ar pusaudžu savstarpējo iebiedēšanu kibervidē
dc.title.alternativeCorrelation of perceived school climate and parental monitoring with mutual intimidation in cyber environment between adolescents
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record