Show simple item record

dc.contributor.advisorStikāne, Ilze
dc.contributor.authorBite, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:06:00Z
dc.date.available2018-07-02T01:06:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65802
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39577
dc.description.abstractDiplomdarba „Jāņa Ezeriņa personības un meistarnoveļu iepazīšana 10.klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu, kas, iepazīstot Jāņa Ezeriņa noveles „Šaha partija”, „Kaprači” un „Miga”, rosinātu skolēnus atklāt Jāņa Ezeriņa talanta spēku un veicinātu skolēnu ieinteresētību noveļu lasīšanā. Diplomdarbs sastāv no ievada, piecām nodaļām ar apakšnodaļām, secinājumiem un pielikumiem. Pirmajā nodaļā aplūkota literatūras mācību priekšmeta būtība un specifika. Otrajā nodaļā apzināta un izpētīta teorētiskā literatūra par Jāņa Ezeriņa personību un daiļradi. Trešajā nodaļā aprakstīta skolotājas sagatavošanās darbam, aplūkojot jauniešu vecumposma īpatnības, veicot mācību satura atlases plānojumu un izstrādājot metodiskās sistēmas variantu Jāņa Ezeriņa personības un meistarnoveļu iepazīšanai 10. klasē. Ceturtajā nodaļā atspoguļota Jāņa Ezeriņa personībai un daiļradei veltīto stundu norise. Piektajā nodaļā darba autore izvērtējusi skolotājas un skolēnu sadarbību. Pielikumā aplūkojami diplomandes veidotie mācību stundu materiāli un skolēnu darbu paraugi. Par metodiskās sistēmas varianta efektivitāti darba autore ir pārliecinājusies pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Diplomdarbs iesakāms studentiem, latviešu literatūras skolotājiem un citiem cilvēkiem, kuri interesējas par pedagoģiju.
dc.description.abstractThe aim of the diploma paper „Introduction of Janis Ezerins Personality and His Short Stories in Grade 10” is to develop a variant of the methodological system that, in learning the Jānis Ezeriņš short stories "Šaha partija", "Kaprači" and "Miga", would encourage students to get acquainted with the power of Janis Ezeriņš talent and would stimulate pupils interest in the reading short stories. The diploma paper consists of an introduction, five chapters with subdivisions, conclusions, list of used references and appendices. The first chapter deals with the essence and specifics of the subject of literature. In the second chapter the theoretical literature on the personality and creative work of Jānis Ezeriņš was identified and studied. The third chapter describes the teacher's preparation for work, looking at the peculiarities of the age of young people, by developing a curriculum selection plan, and developing a variant of the methodological system for the study of the personality and his short stories of Jānis Ezeriņš in the 10th grade. The fourth chapter reflects the course of the hours devoted to the personality and creative work of Jānis Ezeriņš. In the fifth chapter, the author of the work has assessed teacher-pupil co-operation. The appendix describes the diploma course materials and samples of pupils' work. The author of the work proved the effectiveness of the methodological system variant during the pedagogical trial. Diploma paper is recommended for students, teachers in Latvian literature and other people interested in pedagogy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectJānis Ezeriņš
dc.subjectnovele
dc.subjectkarnevalizācija
dc.subjectliteratūras mācību priekšmets
dc.titleJāņa Ezeriņa personības un meistarnoveļu iepazīšana 10.klasē
dc.title.alternativeIntroduction of Janis Ezerins Personality and his Short Stories in Grade 10
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record