Līmeņu aprakstu izmantošana skolēnu snieguma vērtēšanā matemātikā pamatskolā
Author
Špakovska, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
France, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Līmeņu aprakstu izmantošana skolēnu snieguma vērtēšanā matemātikā pamatskolā” tēma tika izvēlēta, lai noskaidrotu, kā var palīdzēt skolēniem sekot līdzi savam mācību procesam un progresam. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kā 8. un 9. klases skolēni var izmantot snieguma līmeņu aprakstus matemātikā un noskaidrot, kā tie palīdz sasniegt izvirzītos sasniedzamos rezultātus. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta informācija par mācīšanos iedziļinoties, skolēna kognitīvo un metakognitīvo darbību, mācīšanās taksonomijām, vērtēšanu un snieguma līmeņu aprakstiem. Praktiskajā daļā tika izstrādāti divi snieguma līmeņu apraksti. Tie tika aprobēti Jelgavas Valsts ģimnāzijā ar 8. un 9. klases skolēniem. Darbā ir 6 nodaļas un 4 pielikumi. The topic of the Bachelor's thesis "The use of learning rubrics in testing students' performance in mathematics in primary school" was chosen because the author wanted to find out how to help students follow their learning process and track progress. The aim of the Bachelor's thesis is to explore how students in grades 8 and 9 can use learning rubrics in mathematics and to find out whether the use of rubics helps students to achieve planned learning outcomes. The theoretical section of the thesis includes reviews of deep learning; the cognitive and metacognitive skills of students; learning taxonomies; and finally reviews assessment and learning rubrics. In the practical section of the thesis two learning rubrics were developed. These were given to 8 and 9 grade students in Jelgava State gymnasium. The Bachelor’s thesis consists of 6 chapters and 4 annexes.