Pakalpojumu industrijas dzīves cikls un norieta iemesli. Ārpakalpojuma zvanu centru piemērs.
Author
Pedčenko, Viktors
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Dunska, Margarita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Straujajā tehnoloģiju attīstības laikā uzņēmējdarbībā tiek domāts, kā jaunās tehnoloģijas integrēt biznesa stratēģijā - vai jaunā tehnoloģija palīdzēs uzņēmumam strādāt efektīvāk, samazinot izmaksas, vai sniegs iespēju piedāvāt klientiem jaunus pakalpojumus un produktus, vai arī strādāt efektīvāk un sniegt jaunus pakalpojumus un produktus. Maģistra darba tēma ir “Pakalpojumu industrijas dzīves cikls un norieta iemesli. Ārpakalpojuma zvanu centru piemērs”, jo jaunu tehnoloģiju parādīšanās ietekmē to, kā nozares uzņēmumi turpinās savu attīstību un kādus pakalpojumus sniegs, kā arī to, kā aizstājējprodukti, kuri rodas tehnoloģiju sasniegumu rezultātā, ietekmē uzņēmuma vai visas nozares dzīvesciklu. Darba teorētiskajā daļā aplūkota dzīves ciklu teorija, biznesa modelēšana, vadības kompetences un mākslīgā intelekta tehnoloģija. Izmantojot pakalpojuma sniedzēju aptauju, intervijas ar pakalpojuma saņēmējiem, sniedzējiem, tehnoloģiju un biznesa modelēšanas ekspertiem un finanšu pārskata analīzes metodes, noskaidrots, kā nozares uzņēmumiem mainīties, lai izvairītos no dzīves cikla norieta. Atslēgvārdi: dzīves cikls, norieta iemesli, mākslīgais intelekts, biznesa modelis. In the era of development of new technologies, entrepreneurship is thinking about how to integrate new technologies into business strategy - whether new technologies will help the company to work more efficiently reducing costs, or give the opportunity to provide new services and products to its customers, or both - to work more efficiently and provide new services and products. The theme of the master thesis is " The life-cycle of service industry and the causes of decline. Example of outsourced call centers" as new technologies affect how businesses in the industry continue to grow and what services they deliver, and how the substitute products that result from technological advances affect the life-cycle of the company or the entire industry. The theoretical part of the study describes the theory of life-cycles, business modeling, management competencies and artificial intelligence technology. Using service providers’ survey, interviews with recipients of services, providers, technology and business modeling experts and financial analysis methods, it has been investigated how the industry changes to avoid the decline of the life-cycle. Keywords: life-cycle, causes of decline, artificial intelligence, business model.