Projekts: Uzņēmuma "KarMa" dibināšana
Author
Kārkliņa, Karlīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Saksonova, Svetlana
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Ņemot vērā ierobežoto apjomu, šeit ir atspoguļota daļa no pilnās anotācijas, ko var atrast noslēguma darbā. Maģistra darba mērķis ir jauna uzņēmuma – sabiedrības ar ierobežotu atbildību (turpmāk arī – SIA) “KarMa” dibināšana, turpmāko trīs gadu saimnieciskās darbības un finanšu plāna izstrāde un analīze. Projekta ideja ir izveidot uzņēmumu SIA “KarMa”, kas nodarbosies ar EKO kosmētikas ražošanu. Protams, ar mērķi nākotnē attīstoties, saņemot BIO kosmētikas ražošanas sertifikātu. Tas atšķirsies no pārējiem dabīgās jeb EKO kosmētikas ražotājiem ar patiesi un pilnvērtīgi dabīgiem produktiem. Visas produktu izejvielas tiks iegūtas no bioloģiskās lauksaimniecības iegūtiem produktiem un cilvēkiem plaši pazīstamām izejvielām, kuras ikdienā tiek lietotas uzturā. Uzņēmuma īpašnieki būs divas fiziskas personas, kas veiks pamatkapitāla iemaksu 2 tūkst. euro apmērā. Mantiski ieguldījumi netiks veikti. SIA “KarMa” tiek plānots dibināt 2019. gada janvārī, taču aktīvu saimniecisko darbību plānots uzsākt tā gada februārī, kad tiks algoti darbinieki un iepirkti pamatlīdzekļi. Projekta darba ietvaros tika izraudzīta atbilstošākā juridiskā forma – mazkapitāla sabiedrība ar ierobežotu atbildību jeb SIA. SIA “KarMa” būs ražošanas uzņēmums, kas pārdos EKO (dabīgās) ādas kopšanas līdzekļus. Produktu izejvielas tiks rūpīgi izraudzītas, lai tās neradītu alerģiskas reakcijas, būtu videi un bērniem draudzīgas, kā arī bagātas ar dažādu vitamīnu grupas preparātiem. Galvenās sastāvdaļas tiks iegūtas no bioloģisko lauksaimniecību iegūtiem produktiem, kā bietes, burkāni, zemenes, avenes, kazenes u.c. Tāpat tiks izmantotas speciāli izraudzītas un atlasītas eļļas grupas, kā BIO-oil un Johnson’s baby ar kumelīšu ekstraktu. Produktos netiks pievienotas nekādas ķimikālijas, izņemot tās, kas ir oficiāli atzītas par nekaitīgām vai uzturā lietojamām (piemēram, dzeramā soda). Sākotnēji tiks ražoti noteikta sortimenta produkti ar mērķi nākotnē tos paplašināt. Tie būs EKO – vannas bumbas, ķermeņa skrubji, ķermeņa eļļas un lūpu balzami. Projekta ietvaros ir paredzēta uzņēmuma struktūrshēmas izveide. SIA “KarMa” sākotnēji nodarbinās 5 darbiniekus – vadītājs, jurists, mārketinga un reklāmas speciālists, EKO kosmētikas ražotājs un apkopējs. Projekta ietvaros tika izpētīts SIA “KarMa” tiesiskais regulējums, kas attiektos ne tikai uz kosmētikas ražošanas uzņēmumu, bet arī uz citiem ražojošiem un pakalpojumu sniedzošiem uzņēmumiem. SIA “KarMa” noieta tirgus sākotnēji būs vietējais – Latvija un tuvākās pilsētas Rīgai, taču plānots turpmākajā piecgadē paplašināt mērķa tirgu arī ārzemēs. Projekta ietvaros uzņēmumam tika veidota SVID analīze, lai varētu nostiprināt stiprās puses un novērst vājās puses un analizēt iespējas un draudus. Uzņēmuma stiprās puses, galvenokārt, būs oriģināla ideja, augsta kvalitāte un nelieli ieguldījumi biznesa uzsākšanā. Kā vājās puses tiek minēts produktu sortimenta daudzveidīguma trūkums, īsa termiņa izejvielas un mazbudžeta mārketings, ko nākotnē plānots uzlabot. Ņemot vērā ierobežoto apjomu, šeit ir atspoguļota daļa no pilnās anotācijas, ko var atrast noslēguma darbā. The main purpose of the Master’s thesis is the establishment of a new company - SIA “KarMa”, including the development and analysis of the future three-year economic activities and financial perspectives. The idea of the project is to create a company SIA “KarMa”, that will be engaged in the production of ECO cosmetics. Of course, with the aim of developing further in order to gain a BIO cosmetics production certificate. The company will be different from other natural or ECO cosmetics manufacturers, as it will use only genuine and fully natural products. All product ingredients will be derived from organic farm products and well-known raw materials that are used on a daily basis. The company “KarMa” is scheduled to be founded in January 2019, but the economic activity of the assets will be launched in February, when employees will be hired and fixed assets will be purchased. Within the framework of the project, the most appropriate legal form of the company will be a limited liability company known as SIA. “KarMa” is going to be a manufacturing company that will sell ECO (natural) skin-care products. The raw materials of the products will be carefully selected by the following criteria: they will be non-allergenic, environmentally and child-friendly as well as rich with different groups of vitamins. The main ingredients will be derived from organic farming products such as beets, carrots, strawberries, raspberries, blackberries etc. Similarly, the products will contain specially selected oil groups such as BIO-oil and “Johnson's” baby oil with chamomile extract. No chemicals other than those that have been officially recognised as safe or nutritional (for example, drinking soda) will be added to the products. Products of a certain assortment will be initially produced with a view to extending it in the future - ECO bath balls, body scrubs, body oils and lip balms. “KarMa” will initially employ 5 employees - a manager, a lawyer, a marketing and advertising specialist, an ECO cosmetics producer and a cleaner. Within the framework of the project, the legal framework for “KarMa” was researched, including normative acts that would apply not only to cosmetics companies, but also to other production and service companies. The “KarMa” outlets will initially be local – in Latvia and nearest cities to Riga, but it is planned to expand abroad in the next five years. As a part of the project, an SVID analysis was carried out in order to enhance company's strengths and to prevent weaknesses as well as to analyse opportunities and threats to the company. Company's strengths are an original idea,high quality products and a small investment in business start-up. Weaknesses are lack of variety in the product assortment, raw materials with a short expiration date and low-budget marketing which is planned to be improved in the future.