A/S Aldaris stratēģiskās vadīšanas pilnveidošanas virzieni.
Autor
Melnacis, Guntis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Deniņš, Andris
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma ir A/S „ALDARIS” stratēģiskās vadīšanas pilnveidošanas virzieni. Savukārt darba mērķis ir izpētīt un analizēt A/S „ALDARIS” uzņēmuma darbību, tās stratēģiskās vadīšanas virzienus, jo A/S „ALDARIS” ir viena no senākajām un lielākajām alus darītavām Latvijā, turklāt uzņēmuma zīmols mūsdienās kļuvis atpazīstams arī ārpus valsts robežām. A/S „ALDARIS” ir viens no vadošajiem alus ražotājiem Latvijas alus nozarē. Maģistra darba pirmajā nodaļā tiek pētīta alus nozare Latvijas tautsaimniecībā, alus kultūra, tradicionālā pieeja un attīstības gaita. Otrajā nodaļā tiek pētīta pirmā saskarsme ar Carlsberg Grupu, uzņēmuma pievienošanās vienam no pasaules līderiem alus ražošanas nozarē, kā arī tiek aplūkotas valsts likumdošanas izmaiņas saistībā ar akcīzes nodokļa maiņām, kas būtiski ietekmē alus nozares uzņēmumus. Trešajā nodaļā tiek pētītas vadības stratēģijas, izveidota SVID analīze, kā arī veikta aptauja, lai noskaidrotu patērētāju viedokli par uzņēmuma darbību. Ceturtajā nodaļā tiek pētīta nākotnes vīzija par uzņēmuma attīstību, jaunu produktu ieviešana tirgū, papildus motivācijas sistēma, kā arī izvērtēta vadītāja un līderu loma uzņēmumā. A/S „ALDARIS” uzņēmuma analizējamais periods ir no 2008. - 2018.gadam. Maģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā un tas sastāv no 93 lappuses, 2 pielikumiem, 14 tabulām, 25 attēliem un darbā tika izmantoti 77 literatūras avotiem. The theme of the master degree work is AS Aldaris strategic governance improvement directions. In turn, the aim of the work ir explore and analyze AS Aldaris the activities of the company, it’s strategic directions of management, because company is one of the oldest and largest breweries in Latvia, besides, the company’s brand has no become recognizable also abroad. AS Aldaris is one of the leading breweries in the Latvian beer industry. The first chapter of the master’s paper investigates the beer industry in the national economy of Latvia, the culture of beer, the tradiciocal approach and the course of development. The second chapter examines the first contact with the Carlsberg Group, the company's accession to one of the world's leaders in the beer industry, and examines changes in national legislation regarding excise tax changes that have a significant impact on beer industry companies. The third chapter examines management strategies, develops SWOT analysis, and conducts a survey to find out the views of consumers about the company's operations. The fourth chapter examines the future vision of the company's development, the introduction of new products on the market, an additional motivation system, and assesses the role of manager and leaders in the company. The analyzing period of the AS Aldaris is from 2008 to 2018. The Master job is written in Latvian and ir consist of 93 pages, 2 supplements, 14 appendixes, 25 pictures, 77 literature resources were used in the work