Acu-roku koordinācijas saistība ar redzes funkcijām

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

lav

Abstract

Maģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 42 lapaspusēm. Tas satur 23 attēlus, 4 tabulas, 4 pielikumus un 42 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: Noskaidrot pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērnu sniegumu acu-rokas koordinācijas testā saistībā ar stereoredzes uztveri. Darba uzdevumi: Noteikt acu–rokas koordinācijas sniegumu bērniem ar DTVP-2 testu. Novērtēt stereoredzes korelāciju ar acu–rokas koordinācijas testa sniegumu. Izanalizēt DTVP-2 testa rezultātus ar programmu ImageJ. Darba metodika: Pētījumā tika novērtēts 56 bērnu redzes asums, stereoredze ar TNO testu, sniegums acu-rokas koordinācijas testā. Secinājumi: DTVP-2 testa izpildes koeficientam ir saistība ar stereoredzes sliekšņa vērtību – palielinoties acu-rokas koordinācijas izpildes koeficientam, tiek novērotas zemākas stereosliekšņa vērtības. Atslēgvārdi: Vizuālās uztveres attīstība, acu–rokas koordinācija, stereoredze.
Master work is written in Latvian on 42 pages. It contains 23 pictures, 4 tables, 4 appendices and 42 references to literature. Purpose: Test the performance of pre-school and elementary school children in eye-hand coordination test in relation to stereo visual perception. Subjects and method: Test the eye-hand coordination performance of children in standardized DTVP-2. Evaluate the correlation between the quality of stereo vision and performance in eye-hand coordination test. Analyze the DTVP-2 scores using computer program ImageJ. 56 participants had their eyesight checked, stereo vision tested by TNO, eye- hand coordination tested. Results: DTVP-2 performance coefficient is related to stereovision threshold value – the higher the eye – hand coordination performance coefficient the lower the stereo threshold value. Keywords: Developmental Test of Visual Perception, eye-hand coordination, stereovision.

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By