Abreviatūras rakstos par jaunuzņēmumiem
Author
Auzāne, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Abreviatūru veidošana ir arvien biežāk novērojams fenomens mūsdienu valodās. Šajā darbā apskatītas vairākas vārdu darināšanas metodes, bet īpaša uzmanība pievērsta abreviatūrām un to lietojumam rakstos par jaunuzņēmumiem. Pētījumā konstatēts, ka visa veida saīsinātās formas korpusā parādās aptuveni vienreiz pa katriem 50 vārdiem. Tika atklāts, ka lielākā daļa no abreviatūrām korpusā ir saīsinājumi, bet rakstos tika atrasti arī iniciālismi, strupinājumi, teleskopējumi un akronīmi. Kā paredzēts, korpusā visbiežāk sastopamās bija abreviatūras no biznesa un uzņēmējdarbības jomas. Nākotnes pētījumi izpētes vērienu varētu paplašināt, aplūkojot abreviatūras no diahroniskas perspektīvas. The creation of abbreviations is an increasingly frequent phenomenon in modern languages. In this paper, various word-formation methods are investigated, but a special attention is paid to abbreviations and their use in articles on start-ups. It was found that shortened forms of all types show up once for approximately every 50 words in the corpus. The majority (around 3/4ths) of the abbreviations in the corpus were discovered to be contractions, but initialisms, clippings, blends and acronyms were also encountered in the articles. As expected, business- and entrepreneurship-related abbreviations dominated the corpus. Future studies could broaden the scope of the research by exploring abbreviations from a diachronic perspective.