• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mangas un anime post-kinematogrāfiskā iztēle Kventina Tarantīno filmās

Thumbnail
View/Open
306-64490-Voitjuka_Darja_dv10039.pdf (5.335Mb)
Author
Voitjuka, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Novikova, Irina
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienu kino ir piedzīvojis būtiskas izmaņas. Tas ir kļuvusi par vienu no izteiksmes veidiem, kas spēj sniegt tos mākslinieciskos un iztēles līdzekļus, kas var atspoguļot šo pieredzi ar pazīmēm, kuras definētas kā post-kinematografiskā iztēle. Post-kino ir reakcija uz izmaiņām, un tas atspoguļo pārmaiņas kino kultūrā. Post-kinematogrāfiskā iztēle apraksta māksliniecisko procesu estētiskās un iztēles tehnikas. Tā nesen turpināja savu izaugsmi saistībā ar Japāņu anime un manga, kas ir piesaistījuši lielāku akadēmisko uzmanību. Šī pētījuma mērķis ir vizuāli analizēt vairākas Kventina Tarantīno filmas un izmantotās tehnikas, un apspriest mangas un anime post-kinematogrāfiskās iztēles izmantošanu viņa filmās. Pētījuma rezultāti ir parādījuši vairākus mangas un anime post-kinematogrāfiskās iztēles elementus, kuri ir radīti un integrēti Kventina Tarantīno filmās. Atslēgas vārdi: post-kino, post-kinematografiskā iztēle, manga, anime, Kventins Tarantīno.
 
Contemporary cinema has gone through substantial transformation. Film has become one of the modes of expression that yields the type of artistic and imaginative means to reflect this experience through aspects that have been defined as post-cinematic imagination. Post-cinema as a response to the changes, represents the shifts within cinema culture. Post-cinematic imagination describes the aesthetic and imaginative techniques of the artistic processes and it has been recently developed in connection with Japanese anime and manga that has drawn wide academic attention. The goal of this study is to carry out a visual analysis of several Quentin Tarantino’s films and techniques used and argue about the post-cinematic imagination of manga and anime employed within his films. The results of the research demonstrated several types of the post-cinematic imagination of manga and anime features that have been generated and integrated in Quentin Tarantino films. Key words: post-cinema, post-cinematic imagination, manga, anime, Quentin Tarantino.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40022
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV