Internacionalizācijas attīstība augstākās izglītības jomā, izmantojot nacionālos un ES fondus: Latvija un Zviedrija 2014-2017
Автор
Usāre, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Latvija 1999. gadā uzsāka virzību internacionalizācijas attīstībā augstākajā izglītībā, kad augstākajā izglītībā tika ieviests Boloņas process. Pievienošanās Eiropas Savienībai veicināja robežu atvēršanu ar valstīm Eiropā. Tas veicināja jaunas sadarbības formas un dažādu programmu izveidi starp valstīm dažādās jomās. Tomēr Zviedrijā internacionalizācija augstākās izglītības jomā ir attīstījusies citādākā tempā, nekā Latvijā. Maģistra darba mērķis ir izpētīt un izvērtēt internacionalizācijas attīstību Latvijā un Zviedijā augstākās izglītības jomā, izmantojot nacionālos un ES fondus, kā arī identificēt faktorus, kas Latvijai būtu jāatīsta augstākās izlītības internacionalizācijas attīstībā. Lai sasniegtu maģistra darba mērķi, tika izvirzīti vairāki uzdevumi, tai skaitā, internacionalizācijas augstākajā izglītībā izpēte gan Latvijā, gan Zviedrijā, studentu vērtējuma analīze par internacionalizācijas attīstību augstākajā izglītībā Latvijā un Zviedrijā, apskatot tēmas gan stiprās, gan vājās puses, kā aī tiek izvirzīti priekšlikumi internacionalizācijas attīstībai Latvijā augstākās izglītības jomā. Pētījuma ietvaros izpētot dažādus teorētiskos un metodoloģiskos avotus, veicot salīdzinošo analīzi un veicot studentu Latvijā un Zviedrijā aptauju, tika secināts, ka internacionalizācijas attīstība abās valstīs ir vidējā līmenī, līdz ar to vairāki aspekti internacionalizācijas jomā vēl būtu jāattīsta. In 1999 Latvia started its way towards internationalization in higher education field, when the Bologna Process in higher education was introduced. Joining to European Union (EU) promoted opening of the borders in Europe. This caused new forms of collaboration and establishment of programmes among countries in various fields. However, internationalization in higher education field for Sweden has developed in different pace than for Latvia. The aim of the master thesis is to research and evaluate development of internationalization in higher education field in the framework of national and EU funds both in Latvia and Sweden and to uncover aspects that Latvia should improve in its development of internationalization in higher education field. In order to achieve the aim of the master’s thesis several tasks were set, including research of reality of development of internationalization in higher education both in Latvia and Sweden, investigating the evaluation of student opinions provided about development of internationalization in higher education in Latvia, exploring both advantages and disadvantages of the topic, as well as development of proposals to improve the development of internationalization in higher education in Latvia. In the framework of research of different theoretical and methodological sources, comparative analysis and questionnaire of students both in Latvia and Sweden, it is concluded that both in Latvia and Sweden the development of internationalization is in average level, therefore, several aspects still have to be improved in higher education field.