Folksonomijas analīze sociālajā vietnē Instagram
Author
Viļuma, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Viļuma, Liene
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Folksonomija ir lietotāju brīvi izvēlētu atslēgvārdu kopa, un kā informācijas apstrādes un organizēšanas veids internetā mūsdienās ir plaši izplatīta. Pētījuma mērķis ir izpētīt sociālās vietnes Instagram folksonomiju, analizēt to struktūru, izmantojot kategoriju veidošanas teorijas un Sāras Šatfordes-Leinas (Sara Shatford-Layne) attēlu indeksēšanas modeli. Ar aptaujas palīdzību noskaidrot lietotāju paradumus sociālās vietnes Instagram lietošanā un atslēgvārdu piešķiršanā. Pētījuma mērķa sasniegšanai izmantota gadījuma analīze. Pēc noteiktiem kritērijiem izveidota 30 Instagram fotogrāfiju izlase, kurai veikta pievienoto atslēgvārdu kontentanalīze. Kā arī tika veikta Instagram lietotāju aptauja. Pētījumā noskaidrots, ka visbiežāk fotogrāfijām sociālajā vietnē Instagram tiek piešķirti vispārīgā līmeņa atslēgvārdi, atslēgvārdi lietvārda formā un daudzos gadījumos izmantoti atslēgvārdi – vārdu savienojumi. Folksonomy is a user free selected word assemblage and nowadays it is very prevalent way of data processing and organization. The aim of the study is to explore folksonomy in social network Instagram and analyze its structure using the theory of categorization and the image indexing model of Sarah Shatford-Layne. Survey was used to find out the user's habits in using the social site Instagram and in assigning keywords. A case study was used to achieve the aim of the research. A set of 30 Instagram photos was selected according to certain criteria, and the content of the assigned keywords was analyzed. Instagram user survey was also conducted. The results reveal that users most often use generic level keywords, keywords in the form of a noun, and in many cases keywords – word compound have been used to describe their content.