Sava potenciāla izmantošanas stratēģijas veiksmīgu sieviešu naratīvos
Автор
Olšteine, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Profesionālā segregācija pēc dzimuma, "stikla griesti" un dzimtes stereotipi tiek formulēti kā sociāla problēma. Šī problēma tiek aktualizēta arī medijos, piešķirot dažādus rāmējumus, galvenokārt ar uzsvaru uz karjeras veidošanu Šī darba mērķis ir noskaidrot, kādas stratēģijas veiksmīgas sievietes izmanto sava potenciāla izmantošanai un vai problēmas ar kādām viņas sastopas savā dzīvē sakrīt ar problēmām, kas atspoguļojas institucionālajā naratīvā. Izmantojot biogrāfiski naratīvi interpretatīvo viena jautājuma metodi, tika intervētas 10 savā profesionālajā jomā augstu vērtētas sievietes. Datu analīzei tika izmantota pamatotās teorijas metode. Maģistra darbā secināts, ka sievietēm svarīgi sevi vienlaikus realizēt vairākās lomās – kā mātei, kā sievietei, kā profesionālei un attiecībās ar vīrieti. Svarīgākais ir nevis karjera, bet līdzsvars, ko viņas panāk, pastāvīgi pārskatot prioritātes. Atslēgvārdi: dzimumu līdztiesība, dzimte, sociālā problēma, institucionālais naratīvs, potenciāls Professional segregation by gender, glass ceiling, and gender stereotypes are posed as a social problem.This issue is being pushed in the media as well, setting different frames, mostly emphasizing career. The goal of this study is to determine what strategies do successful women use to fulfill their potential and if the problems they face coincide with the problems depicted in the institutional narrative. 10 women, highly regarded in their profession, were interviewed using the Biographical Narrative Interpretive single question method. The Grounded Theory method was used for data analysis. It was concluded that it is essential for women to fulfill themselves in several roles simultaneously - a mother, a woman, a professional, and in a relationship with a man. The most important thing is not career, it is the balance they achieve in their live by constantly reevaluating their priorities. Keywords: Gender equality, gender, social problem, institutional narrative.