Performances māksla kā komunikācija mūsdienās un sabiedrības attieksme pret to
Author
Semane, Elīna Sindija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Zane
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Performances māksla nereti ir mītiem un stereotipiem apvīta starpnozaru parādība, kas ir pētāma gan no mākslas, gan komunikatīviem un socioloģiskiem aspektiem. Neskatoties uz dzīvi informācijas un komunikācijas laikmetā, sabiedrības attieksme un zināšanas par performances mākslu ir dažādos līmeņos. Bakalaura darbā pētīta performances māksla, aplūkojot to gan no mākslas, gan socioloģijas un komunikācijas zinātnes konteksta. Tiek aplūkotas performances mākslas attīstības tendences pasaulē un Latvijā, apzināti performances mākslas komunikatīvie aspekti. Darbā izmantotas gan kvantitatīvās, gan kvalitatīvās pētniecības metodes. Empīriskajā daļā tiek intervēti 5 dažādi Latvijas performances mākslinieki, no iegūtajām intervijām tiek veikta kontentanalīze. Arīdzan tiek aplūkoti Latvijas mediju raksti par performances mākslu, tiem tiek veikta rāmējuma analīze. Performance art often is a cross-sectoral phenomenon full of myths and stereotypes that is subject to both art, communicative and sociological aspects. Despite life in the era of information and communication, public attitudes and knowledge of the art of performance are very different. In this Bachelor work I have studied the art of performance, looking at it from the context of art and sociology and communication science. Trends in the development of performance art in the world and in Latvia are considered, and the communicative aspects of the art of performance are identified. Both quantitative and qualitative research methods are employed. 5 different Latvian performance artists are interviewed in the empirical part, from the resulting interviews. The Latvian media articles on the art of performance are also considered, and the analysis of the phenomenon is carried out.