Vecāku loma sākumskolas vecuma bērnu medijpratības veicināšanā
Autor
Mekša, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mediju un digitālo tehnoloģiju lietošanas laiks un paradumi bērnu auditorijā atšķiras no tā, kādi tie ir pieaugušo auditorijā, radot apdraudējumus un riskus pilnvērtīgas sabiedrības veidošanās procesos. Bakalaura darba “Vecāku loma sākumskolas vecuma bērnu medijpratības veicināšanā” mērķis ir izpētīt bērnu vecāku un vecvecāku kā mediatoru lomu, prasmes, izpratni un potenciāla iespējas bērnu medijpratības veicināšanā. Pētījumā ietvertas – kultivācijas teorija, divpakāpju plūsmas teorija, lietojuma un apmierinājuma teorija, konceptuāli apskatītas medijpratības un mediācijas pieejas. Pētījums veikts sekundāro datu analīzes un daļēji strukturēto interviju pieejā. Rezultāti rāda zemo vecāku medijpratības līmeni vai vēlmi to attīstīt, izraisot konfliktsituācijas bērnu audzināšanā, tādējādi, neveicinot veiksmīgu bērnu medijpratību. Habits and usage time of media and digital technologies are different between children and adults’ auditoriums, which creates threats and risks in the processes of forming a full-fleged society. The Bachelor’s thesis “The role of parents developing secondary school kids’ media literacy” is targeting to study parents and grandparents’ role, skills, comprehension and potential capabilities to promote their children’s media literacy. The study includes the cultivation theory, the two-tier theory, the application theory and the satisfaction theory, also, conceptually viewed the media literacy and mediation approaches. The study is based on the secondary data analysis and partially structured interviewing approach. The results reflect the low level of media literacy among parents or poor desire to develop it, causing conflict situations in the upbringing children and not encouraging successful children’s media literacy.