• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Medicīnas zināšanu izmantošana ārstniecībā viduslaikos no 12. līdz 15.gadsimtam

Thumbnail
Открыть
311-64846-Plakane_Guna_gp14031.pdf (878.1Kb)
Автор
Plakane, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Misāns, Ilgvars
Дата
2018
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Bakalaura darbā dažādos veidos iegūtās medicīnas zināšanas un pieredze pētīta ar mērķi atklāt to izmantošanu ārstniecībā latīņu kristīgajā Eiropā no 12. līdz 15. gadsimtam. Darbā tiek aplūkots periods, kurā komplementāru faktoru mijiedarbībā izveidojās ārstniecības praktizētāju diferenciācija pēc zināšanu iegūšanas veida. Attīstoties sistemātiskai un racionālai medicīnas zināšanu iegūšanai, joprojām saglabājās ārstniecība, kas balstījās dziedniecības tradīcijās un pieredzes ceļā gūtās zināšanās. Darbā noskaidrots, ka medicīnas praktizētāju spektrs - gan sievietes un vīrieši, gan arī laji, garīdznieki, akadēmisku izglītību ieguvušie un empīriskā ceļā praktizējošie, savas medicīnas zināšanas un pieredzi izmantoja ārstniecībā dažādu zināšanu kompleksu mijiedarbībā, pamatā izmantojot tādas pašas diagnostikas metodes un ārstniecības procedūras.
 
The bachelor's thesis examines differently obtained medical knowledge and experience with the aim of discovering their use in practical medicine in Latin Christendom from the 12th to the 15th century. The paper deals with a period when the interaction of complementary factors differed medical practitioners according to their type of knowledge acquisition. Although developed systematic and rational medical learning, treatment based on traditional healing and experience remained. The paper reveals that the range of medical practitioners, both women and men, laity, clergymen, et cetera, who had acquired academic qualifications or who had gained their knowledge empirically, used their medical knowledge and experience mainly by using the same diagnostic methods and treatments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40445
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6363]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV