Daiļliteratūra kā līdzeklis 3-4 gadus vecu bērnu pieklājības prasmju sekmēšanā
Autor
Kļaviņa, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba „Daiļliteratūra kā līdzeklis 3 – 4 gadu vecu bērnu pieklājības prasmju sekmēšana” mērķis ir izpētīt daiļliteratūras kā pedagoģiska līdzekļa izmantošanas iespējas 3 – 4 gadu vecu bērnu pieklājības prasmju veicināšanā. Darba autore: Jana Kļaviņa. Darba vadītāja: Dr. paed. Ilze Šūmane. Darbs apjomu veido 66 lappuses, 8 attēli, 3 tabulas, 8 pielikumi. Izvirzītais pētījuma jautājums ir - kā, izmantojot daiļliteratūru, tiek sekmētas 3 - 4 gadu vecu bērnu pieklājības prasmes? Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē teorētisko literatūru par pieklājības prasmēm kā vienu no sociālo prasmju grupām, pieklājības prasmēm pirmsskolas izglītībā un daiļliteratūru kā pedagoģisko līdzekli, tās izmantošanas iespējām pieklājības prasmju sekmēšanā pirmsskolā. Pētījuma empīriskajā daļā tiek noskaidrots sākotnējais pieklājības prasmju līmenis pirmsskolas izglītības iestādes X 3 – 4 gadu vecu bērnu grupā, daiļliteratūras izmantošanas iespējas pieklājības prasmju sekmēšanā rotaļnodarbībās, pieklājības prasmju līmenis pēc rotaļnodarbību īstenošanas, kā arī interviju analīzes, atklājot pedagogu viedokli diplomdarba tēmas ietvaros. The aim of diploma paper "Fiction as a tool for courtesy skill development to 3 - 4 year old children" is to research fiction as a pedagogical tool to 3 - 4 year old children for courtesy skill development. Diploma paper author: Jana Kļaviņa. Diploma supervisor : Dr. paed. Ilze Šūmane. Content: 66 pages, 8 figures, 3 tables, 8 attachments. The diploma research question is - how courtesy skills are improved by using fiction to 3 - 4 year old children? In theoretical part of research, the author analyses scientific literature on courtesy skills as one of the social skills, courtesy skills in preschool education, fiction as a tool and its possible use in courtesy skill development. In empirical part, development of primary courtesy skills are determined in 3 - 4 year old children in preschool education institution X, fiction use in development of courtesy skills in play activities, analyses of interviews, revealing the opinion of pedagogues within the framework of diploma paper.