Show simple item record

dc.contributor.advisorMiezīte, Sandra
dc.contributor.authorBērziņa, Ineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-04T01:01:57Z
dc.date.available2018-07-04T01:01:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other63932
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40459
dc.description.abstractDiplomdarba autore: Ineta Bērziņa Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Sandra Miezīte Diplomdarba temats: “Skaņu R, L fonētiski fonemātisko traucējumu novēršana pirmskolas vecuma bērniem vingrinājumos un rotaļās.” Pētījuma mērķis: Izzināt vingrinājumu un rotaļu izmantošanas iespējas fonētiski fonemātisku traucējumu korekcijā un praktiski pārbaudīt pedagoģiskā pētījumā 5-6 gadus veciem bērniem. Mērķa realizēšanai izvirzīti šādi uzdevumi: 1)Iepazīt un izprast dažādu autoru atziņas pētāmās problēmas skatījumā. 2)Veidot pedagoģiski psiholoģisku raksturojumu vecākā pirmskolas vecuma bērniem. 3)Veikt pētījumu par skaņu R un L izrunas korekcijas iespējām bērniem vingrinājumos un rotaļās. Pētījuma hipotēze: Skaņu R un L izrunas traucējumu mazināšana noritēs sekmīgi, ja logopēds izzinās katra bērna skaņu izrunas traucējumu cēloņus un koriģējoši attīstošā darbībā izmantos vingrinājumus un rotaļas atbilstoši katra bērna skaņu izrunas traucējumu būtībai. Diplomdarbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, pētnieciskās daļas, secinājumiem, pielikumiem, izmantotās literatūras un informācijas avotiem. Teorētiskajā daļā tiek iepazīta literatūra par skaņu izrunas traucējumiem; izzinātas teorētiskās atziņas par vecākā pirmskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskās attīstības likumsakarībām problēmas skatījumā un izprasta rotaļu un vingrinājumu loma logopēda attīstoši koriģējošā darbībā. Praktiskajā daļā ir veikta bērnu logopēdiskā izpēte veseluma skatījumā. Izvēlēti vingrinājumi un rotaļas logopēda koriģējoši attīstošai darbībai. Pārskatāmi atspoguļota koriģējoši attīstošā darbība atbilstoši skaņu izrunas traucējumu korekcijas darba posmiem un katra bērna raksturīgie panākumi/sasniegumi katrā no tiem. Darba rezultāts. Pētījums apstiprināja, ka izmantojot izvēlētos vingrinājumus un rotaļas skaņu R un L fonētiski fonemātiskie traucējumi mazinās. Diplomdarba apjoms: 100 lappuses, 13 tabulas, 4 attēli, 12 pielikumi, 67 literatūras avoti tai skaitā 15 svešvalodās. Atslēgas vārdi: Fonētiski fonemātiskie traucējumi, vecākais pirmskolas vecums, vingrinājumi, rotaļas/spēles.
dc.description.abstractAuthor of the diploma paper: Ineta Bērziņa Scientific supervisor of the diploma paper: Mg. paed. Sandra Miezīte Title of the diploma paper: “The correction of phonetic-phonemic disorders of sounds R and L in exercises and games for pre-school children.” The goal of the research: To find out the possibilities of using exercises and games in the correction of phonetic-phonemic disorders and to test them in practice by a pedagogical study on children of ages 5 and 6. The tasks set up to reach the goal of the research: 1)To get acquainted with and understand the ideas of different authors in the perspective of the research theses. 2)To develop pedagogically psychological characteristics for the elder preschool children. 3)3) Carry out a study on the possibilities of correction of the pronunciation of the sounds R and L by exercises and games for children. The hypotheses of the research: The correction of the pronunciation disorders of the sounds R and L will be successful, if the speech therapist will learn the causes of the pronunciation problems of each child, and exercises and games, adapted to the nature of the disturbances of the sounds’ pronunciation of each child, will be used in the corrective- developmental work. The research consists of the introductory part, theoretical part, the research section, conclusions (theses), annexes and the list of literature and information used. The theoretical part deals with literature on speech impairment; Theoretical knowledge about the regularities of the pedagogically psychological development of the elder pre-schoolers in the viewpoint of the problem and the role of play and exercises in the developmental corrective action of the speech therapist are understood. The practical part is carried on the research of children as whole by the methods of speech therapists. Exercises and games for the speech therapist’s corrective-developmental activities have been selected. The corrective-developmental activities in accordance with the phases of the correction of phonological disorders and the characteristic successes / achievements of each child in each of them are shown in a clear way. The result of the research. The study confirmed that the use of the selected exercises and games will reduce the phonetic-phonemic disorders of sounds R and L. Volume of the diploma paper: 100 pages, 13 charts, 4 annexes, 67 sources of literature, including 15 in foreign languages. Keywords: phonetic-phonemic disorders, senior preschool age, exercises, games/play.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectskaņa
dc.subjecttraucējumi
dc.subjectfonētika
dc.subjectnovēršana
dc.subjectbērni
dc.titleSkaņu R, L fonētiski fonemātisko traucējumu novēršana vecākā pirmskolas vecuma bērniem vingrinājumos un rotaļās
dc.title.alternativePrevention of phonological disorders of sounds R, L in preschool children with exercises and games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record