Fotogrāmata kā radoši praktisks uzdevums vizuālās mākslas stundās
Author
Vrubļevska, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nikiforovs, Juris
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore Nora Vrubļevska ir izstrādājusi diplomdarbu „Fotogrāmata kā radoši praktisks uzdevums vizuālās mākslas stundās“. Formulēts diplomdarba mērķis - izpētīt fotogrāmatu nozīmi mūsdienu fotogrāfijā un iespējas to pielietot kā radoši praktisku uzdevumu vizuālās mākslas stundās, izveidot uzdevumu kopu 9. klasei. Diplomdarbs sastāv no 4 daļām. Pirmajā nodaļā apskatīta fotogrāmatu loma mūsdienu fotogrāfijā, apzināts to saturs un formāts, definēti ar fotogrāfiju un skatu punktu saistīti termini, aprakstīta pusaudžu komunikācija ar fotogrāfijas palīdzību un apskatīti vizuālizpratnes pamatjautājumi. Otrajā nodaļā izveidota uzdevumu kopa „Fotogrāmata“, apkopotas fotogrāfijas mācību metodes saistībā ar identitātes tēmu, aprakstīti un izvērtēti izmēģinājuma darbības rezultāti. Trešajā nodaļā autores radošā darba – fotogrāmatas – apraksts. Darba noslēgumā izdarīti secinājumi par diplomdarbu. Diplomdarbs veiksmīgi realizēts Friča Brīvzemnieka pamatskolas 9. klasē. The author Nora Vrublevska has completed the diploma paper „Photobook as a creative assignment in a visual arts class“. The goal was to research the importance of photobook in modern photography and ways to explore photobook as a creative assignment in a visual arts class, and to develop a group of assignments for grade 9. The diploma paper consists of 4 parts. The first chapter examines the role of photobook in modern photography, describes its content and format, defines terms related to photography and view point, and describes the youth’s communication via photography and the basic questions of visual literacy. In the second chapter the group of assignments „Photobook“ is presented, along with photography teaching methods related to theme of idenity, and the approbation is described and evaluated. The third chapter describes author’s creative work – a photobook. In the final part of the diploma paper, conclusions are presented. The diploma project has successfully been realized in Frica Brivzemnieka elementary school, grade 9.