Saskarsmes attīstības iespējas pirmsskolas vidējā vecuma bērniem rotaļdarbībās
Author
Ozola, Una
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore - Una Ozola Bakalaura darba temats – Saskarsmes attīstības iespējas pirmsskolas vidējā vecuma bērniem rotaļdarbībās. Darba mērķis - izpētīt teorijā un praksē saskarsmes prasmju attīstības un pilnveides iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā rotaļdarbībās. Darbs sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā tika analizēta pedagogu un psihologu atziņas par saskarsmi, vidējā pirmsskolas vecuma bērnu raksturojums un kādas ir saskarsmes prasmju attīstības un pilnveides iespējas rotaļdarbībās. Uzmanība tika vērsta uz dažādām rotaļām, kā saskarsmes attīstības veicinātāja. Otrajā daļā tika veikts empīrisks pētījums kur tika analizētas vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes attīstības iespējas ar dažādu rotaļdarbību palīdzību. Pētījuma rezultātā tiek apstiprināta sākotnēji izvirzītā hipotēze, ka saskarsmes prasmju attīstība pirmsskolas vidējā vecuma bērniem būs iespējama, ja pedagogs pedagoģiskajā procesā mērķtiecīgi motivēs un rosinās bērnus iesaistīties rotaļdarbības atbilstoši bērnu interesēm un vajadzībām, kā arī atlasīs rotaļas bērnu saskarsmes prasmju attīstībai un sekmēšanai. Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta, 1 pielikuma. Darbā iekļautas 3 tabulas, 14 attēli. Atslēgas vārdi: saskarsme, rotaļa, saskarsmes attīstība, vidējais pirmsskolas vecums The author of the work - Una Ozola The theme of the Bachelor's Paper – Development opportunities of communication among pre-school average age children during play activities. The aim of the work - to study in the theory and practice the possibilities of development and improvement of communication skills during the pre-school play activities in the pedagogical process. The work consists of two parts. The theoretical part analyzes the attitudes of teachers and psychologists to communication, the characteristics of children of pre-school average age children, and the possibilities of interaction skills development and improvement in play activities. Attention has been drawn to various games as a facilitator of communication. In the second part, an empirical study is carried out which analyzes the possibilities of developing contact between children of pre-school age during different play activities. The result of the research confirms the hypothesis that the development of communication skills among pre-school average age children will be more successful if the pedagogue in the teaching process motivates the children to get engaged in play activities in accordance with the interests and needs of them, and also selects the games for the development and promotion of children's communication skills. The work consists of introduction, 2 chapters, conclusions, the list of used literature sources, 1 annexes. The work includes 3 tables, 14 images. Key words: communication, play, communication development, pre-school average age.