Show simple item record

dc.contributor.advisorMaslo, Irinaen_US
dc.contributor.authorPīgozne, Tamāraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:17Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:17Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other10080en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4529
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractPromocijas darbs „Jauniešu līdzdalība integrācijas procesā multikulturālā vidē”izstrādāts Latvijas Universitātē laika posmā no 2002. līdz 2006. gadam starptautiskā projekta „Internationales Lernen” (1999 – 2006) ietvaros. Promocijas darbā integrācija analizēta kā kultūrdialoga komunikācijas process, jauniešu sociāli kulturālais konteksts pētījumā tiek analizēts kā jauniešu dzīves telpa: jauniešu sociālā makrovide, kas aptver reģionu un valsti, mezovide – skola kā sociāla sistēma un sociālā mikrovide, ko veido ģimene un mācību kolektīvs (klase, grupa). Pētījumā izmantota transformatīvi emancipatorisko pētījumu izpētes paradigma, kuru esmu izveidojusi teorētiskās analīzes rezultātā. Šajā paradigmā vairs nav tik liela nozīme vecumam un tautībai, kā līdz šim veiktajos integrācijas pētījumos, bet akcents tiek likts uz jauniešu integrācijas kā vērtības identificēšanu, kā tas tiek ieteikts postindustriālā sabiedrībā. Pētījuma hipotēzes izvirzīšanai Vidzemes reģiona jaunieši tika intervēti projekta „Jaunatne sabiedrības integrācijas procesā” ietvaros, izmantojot strukturēto interviju. Transformatīvi emancipatoriskā kvalitatīvā pētījumā modelētajās sociālpedagoģiskās situācijās RMDV audzēkņiem (52 jaunieši) 3 gadu garumā tika sniegts sociālpedagoģiskais atbalsts, lai sekmētu jauniešu līdzdalību integrācijas kā vērtības identificēšanā multikulturālā vidē, vienlaikus veicot 12 jauniešu (6 zēni un 6 meitenes) integrācijas kā vērtības transformācijas procesa padziļinātu izpēti (strukturētā intervija, fokusgrupas diskusija, naratīvā intervija). Pētījuma rezultātā veikta integrācijas jēdziena pedagoģiskās un sociālās būtības analīze, dots sociālpedagoģiskā atbalsta līdzekļu teorētisks izvērtējums, noteiktas jauniešu integrācijas īpatnības un izpētes kategorijas (kritēriji), noteikti līdzdalības izpētes rādītāji, izstrādāts pedagoģiskās intervences modelis līdzdalības veicināšanai kultūrdialoga komunikācijā integrācijas kā oportunālas vērtības identificēšanai un integrācijas procesa daudzdimensionālais izpētes modelis, konstatētas likumsakarības, kuras nosaka sociālpedagoģiskā atbalsta efektivitāti jauniešu līdzdalības integrācijas kā vērtības identificēšanas sekmēšanā multikulturālā vidē, izstrādāti ieteikumi integrācijas politikas attīstībai Latvijā un turpmākajiem pētījumiem. Promocijas darba struktūru veido ievads, divas nodaļas, desmit apakšnodaļas, nobeigums, literatūras saraksts, pielikumi.en_US
dc.description.abstractThe doctoral thesis “Youth participation in integration process in multicultural environment” was compiled at the University of Latvia during the period 2002 – 2006 within the framework of the international project „Internationales Lernen” (1999 – 2006) Integration has been analysed as a culture dialogue communication process in the doctoral thesis; social - cultural context of the youth has been analysed in the research as a space of youths’ life: youth social macro – environment comprising region and country, social micro – environment, which is formed by the family and school (class, group). The research applies transformative emancipative research paradigm that was developed by the author as result of theoretical analysis. Age and nationality do not play a significant role in this paradigm as compared to integration research carried out up until now and the emphasis is on youth integration as the identification of values as suggested for in a post industrial society. Youth of Vidzeme region were interviewed within the project „ Youth in the social integration process” using structured interviews to formulate the research hypothesis. RMDV students (52 youth) were provided social pedagogical support over a 3 – year period under a modelled social pedagogical situation within transformative emancipative qualitative research aimed at promoting youth participation in integration as values’ identification in a multicultural environment. In depth research (structured interviews, focus group discussions, narrative interviews) of value transformation process of integration was carried out among 12 youth (6 boys and 6 girls). Analysis of the pedagogical and social essence of integration concept, theoretical evaluation of social pedagogical support aids was carried out as a result of the research. Youth integration peculiarities, research categories (criteria) and participation indicators were ascertained. A pedagogical intervention model aimed at promoting youth participation in the culture dialogue communication process for identification of integration as an opportunity value and a multidimensional research model of integration process was developed. The correlations that determine the effectiveness of social pedagogical support for youth participation in the integration process in multicultural environment promoting the identification of values were ascertained. Recommendations for development of integration policy in Latvia and for further research were put forward. The doctoral thesis comprises introduction, two chapters, ten sub chapters, conclusion, list of literature and appendices.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectIntegrācijaen_US
dc.subjectSociālpedagoģiskais atbalsts
dc.subjectPromocijas darbs
dc.subjectIntegration
dc.titleJauniešu līdzdalība integrācijas procesā multikulturālā vidēen_US
dc.title.alternativeYouth participation in integration process in multicultural environmenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record