• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Emocionālās inteliģences attīstības veicināšanas iespējas vidusskolā

Thumbnail
View/Open
299-67416-Taraude_Jolanta_jt17018.pdf (1.576Mb)
Author
Tāraude, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā "Emocionālās inteliģences attīstības veicināšanas iespējas vidusskolā" analizēta emocionālās inteliģences būtība un tās veicināšana agrīnajā jauniešu vecumposmā izglītības iestādē. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kā emocionālo inteliģenci var veicināt skolas vidē. Pētījuma ietvaros tika aptaujāti pedagogi, kuri strādā ar skolēniem vidusskolas posmā, izstrādāts emocionālās inteliģences veicināšanas nodarbības plāns, aptaujāti 10.klašu skolēni, kuri piedalījās nodarbībā. Iegūtie dati tika izmantoti, lai secinātu, ar kādām metodēm var veicināt skolēnu emocionālo inteliģenci un vai tas ir nepieciešams vidusskolas posmā. Pētījuma rezultāti atklāja, ka izpratne par emocionālo inteliģenci ir vāja, taču ir nepieciešamība to veicināt skolā, izmantojot dažādas pedagoģiskās metodes.
 
The Master’s Thesis entitled "Opportunities for stimulating development of emotional intelligence at secondary schools" analyses the essence of emotional intelligence and its stimulation in teenage years at educational institution. The goal of the research is to establish how to enhance the emotional intelligence within the school environment. Within the framework of this research, pedagogues working with pupils at secondary level have been surveyed, a plan of a lesson for stimulation of emotional intelligence has been developed, and pupils of the tenth grade who had participated in the lesson have been surveyed. The gathered data has been used to conclude which approaches may stimulate the emotional intelligence of the pupils and whether it is required at the secondary level. The findings of the Master’s Thesis have revealed that the understanding of the emotional intelligence is low; however, it is necessary to stimulate it at school, by using various pedagogical approaches.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45417
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV