• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu attieksme pret dabaszinātņu priekšmetu apguvi

Thumbnail
View/Open
299-67434-Barda_Ruta_rb11141.pdf (1.906Mb)
Author
Bārda, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Skolēnu attieksme pret dabaszinātņu priekšmetu apguvi. Bārda Rūta, darba vadītāja Mg. izgl. vad. Mihno L., maģistra darbs, 55 lappuses, 4 nodaļas un 9 apakšnodaļas 17 attēli, 5 tabulas, 2 pielikumi 6 lappušu apjomā, izmantoti 62 literatūras avoti. Latviešu valodā. Darbā aprakstītas skolēnu attieksmes un to ietekmējošie faktori pret dabaszinātņu priekšmetu apguvi. Salīdzināta dažādu valstu pieredze dabaszinātņu priekšmetu apguvē. Izveidota aptauja, lai analizētu skolēnu attieksmi un to ietekmējošos faktorus pret dabaszinātņu priekšmetu apguvi un analizēti tajā iegūtie dati. Veikta intervija, lai noskaidrotu zinātnes teātra pārstāvja pieeju un pieredzi dabaszinātņu priekšmetu popularizēšanā. Izveidoti ieteikumi skolotājiem, lai veicinātu pozitīvas attieksmes veidošanos.
 
Students attitude towards learning science subjects. Bārda Rūta, supervisor MEd Mihno L., master’s thesis, 55 pages, 4 chapters, 9 sections, 17 figures, 5 tables, 2 attachments on 6 pages, 62 literature references. In Latvian. In thesis student attitudes and their influencing factors towards learning science subjects have been described. Experience in the science subjects learning process in various countries has been compared. A survey has been conducted to analyze student attitudes and the factors influencing towards learning science subjects and the received data analyzed. An interview was conducted, to find out representatives’ approach from science theatre and his experience in popularizing science subjects. Suggestions for teachers had been developed to promote positive attitude.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45432
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV