Show simple item record

dc.contributor.advisorKāposta, Iveta
dc.contributor.authorŠtorha, Gunita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-18T02:01:38Z
dc.date.available2018-12-18T02:01:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67499
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45454
dc.description.abstractMaģistra darbs „Darba vidē balstītu mācību organizācija profesionālās izglītības iestādēs jauniešu karjeras attīstībai”. Darba vidē balstītu mācības, kad jaunietis praktiskās iemaņas, zinības apgūst reālā darba vidē un tikai salīdzinoši nelielu laiku pavada izglītības iestādē, apgūstot teoriju, ir būtisks uzlabojošs solis jaunieša izvēlei par labu profesionālajai izglītībai, viņa karjeras attīstībai un uzņēmumiem tas ir vieds, kā iegūt kvalificētus darbiniekus. Pētījums palīdz noskaidrot darba vidē balsto mācību un jauniešu karjeras attīstības mijsakarību. Pētījumu objekts – jauniešu karjeras attīstība. Pētījuma priekšmets – darba vidē balstītas mācības. Mērķis - noteikt un raksturot darba vidē balstīta mācību procesa un jauniešu karjeras attīstības mijsakarības. Hipotēze - ja profesionālās izglītības apguve tiek īstenota darba vidē balstītās mācībās, tad jaunieši pēc profesijas apguves ātrāk atrod darbu un jauniešiem ir apzinātāka darba motivācija. Pētījuma uzdevumi: 1. Raksturot karjeras būtību un tās attīstību saistībā ar profesionālo izglītību. 2. Analizēt darba vidē balstīto mācību procesu jauniešu karjeras attīstības kontekstā. 3. Apkopot un analizēt darba vidē balstīto mācību līdzšinējo pieredzi saistībā ar jauniešu karjeras attīstību. 4. Izstrādāt ieteikumus jauniešiem, izglītības iestādēm, ekspertiem un darba devējiem par darba vidē balstītu mācību organizāciju. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas ar četrām apkšnodaļām, praktiski pētnieciskās daļas ar četrām apakšnodaļām, nobeiguma ar secinājumiem. Darbam pievienots izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts un pielikumi. Maģistra darba pirmajā nodaļā ir analizēta karjeras būtība, karjeras attīstība, profesionālā izglītība, darba vidē balstītas mācības. Darba otrajā nodaļā ir apkopoti un analizēti jauniešu aptaujas rezultāti. Pētījuma bāzi veido 4 profesionālās izglītības iestāžu 120 jaunieši, 16 pedagogi un izglītības iestāžu vadītāji un metodiķi, 8 darba devēju pārstāvji un uzņēmēji. Darba pielikumā var iepazīties ar veiktā pētījuma datiem. Darbā ievietotas 4 tabulas, 14 attēli, pievienoti 14 pielikumi.
dc.description.abstractThe topic of the master's thesis „Organisation of Work-Based Learning at Vocational Education and Training Institutions for Youth Career Development”. Work-Based learning, when the learner acquires practical skills and knowledge in the actual working environment and spends only comparatively short periods in the educational institution to acquire the theory, is a significant improvement which prompts learners to opt for vocational education, for his career development and it is a way how companies can acquire qualified employees. The research reveals to clarify the relationship between work-based learning and the career development of youth. The object of research is youth career development. The proposed subject of this work is Work-Based learning. The aim of the research is identify and characterize the interrelation between the work environment based learning process and the career development of youth. The master's thesis hypothesis is: if the acquisition of vocational education is carried out in work-based learning, then youth are more likely to find a job after acquiring a profession and they have a more informed work motivation. Research tasks: 1. Describe the nature of the career and its development in relation to vocational education. 2. To analyze the work environment based learning process in the context of youth career development. 3. To collect and analyze the experience in the field of youth career development based on the working environment. 4. To develop recommendations for youth, educational institutions, experts and employers on the organization of work environment based education. The master's thesis consists of an introduction, a terminology guide, the theoretical part with 4 subchapters, the practical research part with 4 subchapters, the conclusion, appendices and references. The master's thesis in the first chapter analyzes the essence of career, career development, vocational education, work-based learning. The second chapter of the work summarizes and analyzes the results of the youth survey. The research subjects are 4 vocational education institutions, 120 youth, 16 pedagogues and heads of educational institutions and methodologists, 8 employer representatives and entrepreneurs. The research part was based on student surveys because in vocational education quality assessment it is imperative to see how the education process is evaluated by the essential participants of this process – our clients, the students. The research data are included in the appendix. The master's thesis contains 4 tables, 14 images, 14 appendices
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectdarba vidē balstītas mācības
dc.subjectkarjera
dc.subjectkarjeras attīstība
dc.subjectprofesionālā izglītība
dc.titleDarba vidē balstītu mācību organizācija profesionālās izglītības iestādēs jauniešu karjeras attīstībai
dc.title.alternativeOrganisation of Work- Based Learning at Vocational Education and Training Institutions for Youth Career Development
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record