Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorElse-Janele, Elita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:01:57Z
dc.date.available2018-12-28T02:01:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67452
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45479
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats – „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā”. Darba mērķis – pētīt empātijas veidošanos vecākā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir analizētas pedagogu, psihologu un filosofu atziņas par empātiju, tās veidošanos pirmsskolas vecuma bērniem. Ir sniegts bērna psihiskās attīstības raksturojums pētāmās problēmas aspektā un analizēta literāro darbu nozīme bērnu empātijas sekmēšanā pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi, ir izstrādāti empātijas vērtēšanas kritēriji. Ir sniegts bērnu empātijas raksturojums pētījuma sākumā un beigās, atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem, izmantojot literāros darbus empātijas sekmēšanai, iegūtie rezultāti ir analizēti un apkopoti. Empīriskā pētījuma rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi, ka literārie darbi sekmē empātijas veidošanos, ja tie tiek atlasīti atbilstoši bērnu attīstības pakāpei, interesēm, konkrētai situācijai, kā arī tiek organizētas mērķtiecīgas un jēgpilnas pārrunas par dzirdēto. Kvalifikācijas darba struktūru veido divas nodaļas, secinājumi, literatūras saraksts un pielikumi. Teksts izklāstīts 42 lpp., literatūras sarakstā ir 28 vienības latviešu un krievu valodā. Teorētisko un empīriskā pētījumā gūto atziņu rezultāti iekļauti 3 tabulās un 4 attēlos. Pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: empātija, līdzpārdzīvojums, līdzjūtība, empātijas veicināšana, pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractDas Thema der Qualifizierungsarbeit- „ Bildung der Empathie für älteren Kinder in der Vorschule im Prozess der Erkennung der literarischen Werken.“ Das Ziel der Arbeit- Forschung von Bildung der Empathie für älteren Kinder in der Vorschule im Prozess der Erkennung der literarischen Werken. Die Arbeit besteht aus 2 Teilen - dem theoretischen und dem empirischen Teil. Im theoretischen Teil wird man Meinungen von Lehrer, Psychologen und Philosophen über Empathie, sowohl auch Bildung der Empathie für Kinder im Vorschulalter untersucht. Im Rahmen des untersuchten Problems wird man die Merkmale der geistigen Entwicklung des Kindes zur Verfügung gestellt, sowohl auch Bedeutung der litererischen Werke zur Förderung der Empathie für Vorschulkinder analysiert. Empirischer Teil der Forschung stellt die methodische Begründung vor. Auf Grund der Analyse von wissenschaftlichen Literatur sind in der Arbeit die Auswertungskriterien der Empathie entwickelt. Die Empathie- Eigenschaften des Kindes werden zu Beginn und am Ende der Studie beschrieben. Man wird auch die praktische Arbeit mit Kindern widerspiegelt, wo zur Förderung der Empathie der Kinder die literarische Werke verwendet sind. Die erzielten Ergebnisse sind analysiert und zusammengefasst. Empirische Untersuchungen bestätigen die aufgestellte Hypothese, dass die literarischen Werke die Entwicklung der Empathie dann beitragen, wenn sie in Übereinstimmung mit der Entwicklungsgrad der Kinder, Interessen oder einer bestimmten Situation ausgewählt sind. Dazu sind gezielte und sinnvolle Diskussion über das, was sie hören, zu organisieren. Die Struktur der Qualifizierungsarbeit besteht aus zwei Kapiteln, Schlussfolgerungen, Literaturverzeichnis und Anhängen. Der Text ist auf 42 Seiten dargestellt, in der Literaturliste gibt es 28 Einheiten in Lettisch und Russisch. Die Ergebnisse der theoretischen und empirischen Forschungsergebnisse sind in 3 Tabellen und 4 Abbildungen enthalten. Angehängt sind 4 Anhänge. Schlüsselwörter: Empathie, Selbstwertgefühl, Mitgefühl, Förderung der Empathie, Vorschulalter.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectempātija
dc.subjectlīdzpardzīvojums
dc.subjectlīdzjūtība
dc.subjectempatijas veicināšana
dc.subjectpirmsskolas vecums
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeCreation of the empathy of the elder preschoolers in the process of getting acquainted with literary work
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record