Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dzimuma lomu izpratnes pilnveide lomu rotaļās
Autor
Grinberga, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba temats : vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dzimuma lomu izpratnes pilnveide lomu rotaļās Pētījuma mērķis : pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu dzimuma lomu izpratnes pilnveidi lomu rotaļās. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā darba autore analizē pedagoģijas un psiholoģijas, zinātnieku atziņas par vidējā pirmsskolas vecuma dzimuma lomu izpratnes pilnveidi lomu rotaļās Balstoties uz šiem pētījumiem, tiek sniegts dzimuma lomu izpratnes raksturojums, kā arī lomu rotaļu nozīme bērnu dzīvē. Empīriskajā daļā veicu pētījumus par bērnu ģimenes stāvokli, bērnu dzimuma lomu izpratni. Tika sniegts pētāmās grupas raksturojams. Tāpat tika veikti bērnu rotaļu vērojumi neiesaistoties rotaļās, kā arī dažreiz iesaistoties konflikta situācijās. Bērniem rotaļnodarbībās tika dota iespēja izspēlēt un izprast dzimuma lomu atšķirības. Lai būtu lielāks priekštats par bērnu izpratni par dzimumidentitāti, tika veiktas pārrunas. Tās parādīja bērnu izpratni par dzimumidentitāti, dzimuma lomām pirms un pēc pētījuma. Pētījuma laikā darba autore anketēja bērnu vecākus, lai izprastu arī vecāku izpratni par dzimumlomām un dzimuma lomu rotaļām. Empīriskā pētījuma laikā tika izveidotas salīdzinošās tabulas, anketas un skala. Darba apjoms sastāv no 47 lpp. tai skaitā – 5 attēli, 5 tabulas, 1 skala, no satura rādītāja, ievada. Pirmās nodaļa, kurai ir 3 apakšnodaļas, otrā nodaļa, kurai ir 4 apakšnodaļas, literatūras un avotu saraksts. The subject of the work is : middle age pre-schoolers genders’s role understanding improvement role plays. The aim of the study is to: investigate middle age pre-school gender’s role understanding improvement role play. The study consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part of the paper the author of the analyzes the ideas of pedagogy and psychology scientists about the role of the role of middle age pre-school age in role play The theoretical part analyzes the ideas of educators and psychologists and philosophers about the role of the role of children in the middle age pre-school age children in role play. Based on these studies, an understanding of the role of gender roles is presented, as well as the role played by play roles in children's lives. In the empirical part I carry out research on the family situation of children, understanding of the role of the child's gender. The research groups are provided with a description. Observations of children's games were taken without involvement in play (passive), as well as sometimes in conflict situations. Children were also given the opportunity to play and understand gender differences through play sessions. Negotiations were conducted to give a bigger picture of children's awareness of gender identity. They showed children's awareness of gender identity, gender roles before and after the study. During the study, the author of the work questioned the parents of the children to understand the parents' understanding of the sex lesions and gender role play. Comparative tables, questionnaires and scales were created during the empirical study. Amount of work Consists of 47 page. Including – 5 pictures 5 tables, 1 scale, of containsa indicator, introductory. The first chapter, which has 3 subdivisions, a second chapter, with 4 subdivisions, a list of literature and sources.