Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorŅesterova, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:01Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67467
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45484
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu: 4-5 gadus vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšana darbā ar dabas materiāliem pirmsskolā. Pētījuma aktualitāti noteica tas, ka sensoriskās audzināšanas uzdevums ir attīstīt bērna spēju uztvert un priekšstatīt priekšmetus un parādības caur juteklisko pieredzi, pilnveidojot visu maņu uztveres spējas. Mācīšanās procesa neatņemama sastāvdaļa ir izziņas aktivitāte, tā ierosina, pavada un rodas šajā procesā. Tieši izziņas aktivitātes veicināšana, tās atmodināšana piešķir dzīvei interesi, dinamiskumu, enerģiju un prieku. Tieši izziņas process stimulē bērnu uzzināt un izpētīt to, ko uzreiz nevar pamanīt. Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt kā darbā ar dabas materiāliem pirmsskolā sekmējama 4-5 gadus vecu bērnu sīkā motorika. Darba teorētiskā daļa balstās uz I. Freibergas, L. Priedes, G. Ļubinas, B. Brices L., D. Lieģenieces u.c. darbiem par sīkās motorikas lomu 4-5 gadu vecu bērnu audzināšanā. Darba praktiskajā daļā tika atspoguļota empīriskā pētījuma metodoloģija un rezultāti. Praktiskajā daļā tika aptaujāti pirmsskolas pedagogi, novēroti grupas bērni un piedāvātas praktiskas situācijas. Darba praktiskajā daļā secināts, ka ikdienas darbā skolotājam rūpīgi jāizvēlas tādas darba metodes, kas sekmē roku smalkās motorikas attīstību, veicina bērnos vēlmi aktīvi piedalīties rotaļās, pabeigt tās līdz galam, jo bērni bieži vien darbojoties ir neuzmanīgi un pavirši. Jāņem vērā, ka bērns ir personība ar ierosmi, iniciatīvu, kas uzmeklē sev darbību un pārvaro grūtības, rada sev apmierinājumu. Darba secinājumi bērnu roku vingrināšana norit lēnām palielinot slodzi bērnu rokai, uzdevumu apjomu, pakāpeniski samazinot rokas kustības un darbības laukumu, dodot smalkākus vingrinājumus, kā arī pakāpeniski nostiprinot muskulatūru un locītavu lokanību. Atslēgas vārdi: pedagoģiskais process, sīkā motorika, dabas materiāli, pirmsskola. Kvalifikācijas darba apjoms: 39 lpp., 6 tabulas, 8 attēli, 7 pielikumi
dc.description.abstractThe qualification work is based on the theme: promoting the small motorcycle of children aged 4-5 years with the use of natural materials in the preschool. The topicality of the research was determined by the fact that the task of sensory upbringing is to develop the child's ability to perceive and visualize objects and phenomena through sensual experience, improving the sensory perception of all senses. An inseparable part of the learning process is cognitive activity, it initiates, accompanies and occurs in this process. It is the promotion of cognitive activity, its awakening gives life to interest, dynamism, energy and joy. It is precisely the cognitive process that stimulates the child to find out and explore what can not be spotted right away. Aim of the research: To analyze and verify in theory the use of small motorcycles of children aged 4-5 in the work with natural materials in pre-school. The theoretical part of the work is based on I. Freibergs, L. Priedes, G. Lubins, B. Brices L., D. Lieģenieces, etc. works on the role of tiny motorics in the education of children aged 4-5. The practical part of the work reflected the methodology and results of the empirical research. In the practical part pre-school educators were surveyed, children of the group were observed and practical situations were offered. The work park part concludes that in everyday work a teacher must carefully choose working methods that promote the development of fine motor skills, encourage the children to actively participate in the games, and complete them completely, as children often act carelessly and carelessly. It should be taken into account that the child is a personality with an initiative, an initiative that searches for himself and overcomes difficulties, he makes himself satisfied. Work conclusions included exercising children's hands by slowly increasing the load on the baby's hands, increasing the amount of tasks, gradually reducing the movement and activity of the hands, giving more subtle exercises, and gradually strengthening the musculature and the flexibility of the joints. Keywords: pedagogical process, small motoring, natural materials, pre-school. Scope of work: 39 pages, 6 tables, 8 pictures, 7 appendixes
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.subjectsīkā motorika
dc.subjectdabas materiāli
dc.subjectpirmsskola
dc.title4-5 gadus vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšana darbā ar dabas materiāliem pirmsskolā
dc.title.alternativePromotion of small motorcycles of children aged 4-5 years old in working with Natural materials in Preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record