Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorAleksandrova, Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:04Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67472
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45488
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tematu “Pirmsskolas vecuma bērna attieksmes pret pieaugušo veicināšanas paņēmieni”. Pētījuma nozīmīgums ir saistīts ar vairākām pretrunām, kuru risinājums var kvalitatīvi mainīt pirmsskolas vecuma bērnu un pieaugušo komunikācijas procesa attīstību. No vienas puses pastāv nepieciešamība izpētīt saskarsmes formas saturu ar pieaugušajiem, ir vajadzība pēc rotaļām, kuru mērķis ir attīstīt komunikāciju. No otras puses - nepietiekama informācija par šīs problēmas īstenošanu un nepietiekama pirmsskolas skolotāju un tuvo pieaugušo sagatavotība. Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt paņēmienus, kas veicina vecākā pirmsskolas vecuma bērna pozitīvas attieksmes pret pieaugušo. Lai sasniegtu nostādīto mērķis tika izvēlētas rotaļas, kuras palīdz bērniem attistīt saskarsmes prasmes komunikācijā ar pieaugušajiem. Darbam ir divas nodaļas, pirmā nodaļa - saskarsmes jēdzienu skaidrojums pedagogu un psihologu teorētiskajās atziņās. Šajā nodaļā tiek aprakstīts bērnu psihiskā attīstība vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, ko bērns šajā vecumā apgūst, ar ko bērnu jāiepazīstina šajā vecumā un ko bērns spēj paveikt šajā vecumā. Darba pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metоdоlоģiskais pamats, dоts pētāmās grupas raksturоjums un pētījuma nоrises apraksts – bērnu vērоšana, aptauja, vecāku anketēšana, pētijuma ilgums, pētijuma laikā veiktais darbs ar bērniem, vērоjumu salīdzināšana, analizēti pētijuma rezultāti, kā arī iegūtо rezultātu analīze. Pētījumam tika izmantotas šādas metodes: komunikācijas formu diagnostika pēc M. Lisinas. Pārrunas ar pedagogu, lai noteiktu komunikācijas attīstības līmeni pēc četriem rādītājiem (Komarova, Solomennikova, 2011). Pētījuma gaitā izvirzīta hipotēze par to, ka mērķtiecīga rotaļu novadīšana, kuras mērķis ir attīstīt pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmi, veicinās stabilas un pozitīvas pārmaiņas vecāku pirmsskolas vecuma bērnu un pieaugušo komunikācijāir apstiprinājusies. Atslēgas vārdi: saskarsme, saskarsmes formas, rotaļa. Darba beigās autore izsaka secinājumus par pētījumā atklāto saistībā ar mērķi. Darba apjoms – 45 lpp; attēlu skaits: 7; tabulu skaits: 7; pielikumu skaits: 6; izmantoto informācijas avotu skaits: 42.
dc.description.abstractThe final qualification project has been designed on the topic “Techniques for Promoting Pre-schooler Attitudes to Adults”. The research significance is related to several contradictions, the resolution of which could qualitatively change the development of the communication process between pre-schoolers and adults. On the one hand, the content of the type of communication with adults needs to be studied; there is a need for games that develop communication. On the other hand, there is insufficient information on the resolution of the problem and insufficient preparation of pre-school teachers and adult relatives. The aim of the project is a theoretical study and practical testing of techniques that promote older pre-school children’s positive attitudes to adults. To achieve the aim, games were chosen which help develop the children’s communication skills with adults. The paper has two chapters. The first chapter contains the definition of communication concepts in the theoretical conclusions of teachers and psychologists. This chapter describes the mental development of older pre-school children: what the child learns at this age, what the child needs to get acquainted with at this age, and what the child is able to do at this age. The research part of the paper describes the methodological basis of the study, provides the description of the group under study, and the description of the research process – child observation and survey, parent questionnaire, the length of the study, the work performed with the children during the study, comparison of observations, analysis of the theoretical research results, and analysis of the empirical results obtained. The following research methods were used: diagnostics of the communication types according to M. Lisina. Discussion with a teacher to determine the level of communication development according to four criteria (Komarova, Solomennikova, 2011). The hypothesis proposed in the research that conducting purposeful games with the aim to develop the communication of pre-school children will promote stable and positive changes in the communication of older pre-school children and adults has been confirmed. Keywords: communication, types of communication, game. At the end of the paper the author presents conclusions on the research findings related to the aim. Scope of work – 45 pages; number of images: 7; number of tables: 7; number of appendices: 6; number of information sources used: 42.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectsaskarsmes formas
dc.subjectrotaļa
dc.subjectformas
dc.titlePirmsskolas vecuma bērna attieksmes pret pieaugušo veicināšanas paņēmieni
dc.title.alternativeTechniques for Promoting Pre-schooler Attitudes to Adults
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record