• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana didaktiskajās spēlēs

Thumbnail
Öffnen
299-67511-Kursite_Inga_il17023.pdf (3.091Mb)
Autor
Kursīte, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Datum
2018
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Kvalifikācijas darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes sekmēšana didaktiskajās spēlēs Darba autore: Inga Kursīte Darbs sastāv no: ievada, 2 nodaļām, priekšlikumiem, secinājumiem, literatūras saraksta, kā arī pielikumiem. Mērķis: Analizēt un pētīt didaktisko spēļu nozīmi lasītprasmes veicināšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Teorētiskajā daļā tiek analizēts lasītprasmes jēdziens, pamatojoties uz vairāku pedagogu un psihologu atziņām: J. Līdaka, Z. Anspoka, A. Kauliņa, S. Tūbele, O. Ņesterovs, Ā. Ptičkina, N. Zaicevs, K. Ušinskis, N. Ratnieks, J. Zumbahs, H. Mandls. Tiek pievērta uzmanība vecākā pirmsskolas vecuma, 5-6 gadīgu bērnu vecumposma personības attīstībai, pētot nosacījumus, kas to ietekmē, ņemot vērā A. Golubevas, I. Puškareva, Ž. Piažē, G. Svences atziņas. Kā arī tiek raksturota rotaļa, tās nozīme bērna dzīvē, rotaļas iedalījums, didaktiskās spēles raksturojums un iedalījums un tās saistība ar lasītprasmi, atsaucoties uz V. Batņas, A. Vecgrāves, A. Šponas, I. Freibergas, D. Dzintares, D. Augstkalnes, D. Elkoņina, Ž. Piažē, H. Švarcmanes, O. Duna, D. Dodžes, D. Koraleka un P. Pizolongo atziņām. Empīriskajā daļā tika veikta praktiska izpēte, kā ar didaktisku spēļu palīdzību var sekmēt bērna lasītprasmes attīstību vecākajā pirmsskolas vecumā. Tika izvērtēts bērnu lasītprasmes attīstības līmenis no aprīļa līdz septembra mēnesim, attīstību sekmējot ar dažādu spēļu palīdzību, kā arī tika veikta analīze, salīdzinot rezultātus pētījuma sākumā un beigās. Empīriskā pētījuma rezultātā tika secināts, ka bērnu lasītprasmes attīstība tika sekmēta, jo bērniem tika piedāvātas dažādas vecumposmam atbilstošas didaktiskās spēles. Darba apjoms ir 56 lapaspuses, 6 pielikumi, 5 tabulas, 20 attēli. Darbā analizēts 31 literatūras avots, no kuriem 24 ir latviešu valodā, bet 7 svešvalodā.
 
Name of the thesis: Enhancing reading literacy among elderly preschool children in didactic games Author of the thesis: Inga Kursīte The thesis consists: of introduction, two chapters, propositions, conclusion, references and appendix. The goal of the research: is to explore and analyse a meaning of didactic games for the reading literacy enhancement among elderly preschool children. The theoretical part: focuses on the definition of reading literacy based on the research of different educators and psychologists such as J. Līdaka, Z. Anspoka, A. Kauliņa, S. Tūbele, O. Ņesterovs, Ā. Ptičkina, N. Zaicevs, K. Ušinskis, N. Ratnieks, J. Zumbahs, H. Mandls. Furthermore, it investigates the factors of a personal enhancement of children age 5-6 based on the theories of A. Golubeva, I. Puškareva, Ž. Piažē, G. Svence. The first chapter also describes a definition of a game, its role in the child's life, play division, characterization and division of the didactic game and enhancement of the reading literacy based on the theories of V. Batņa, A. Vecgrāve, A. Špona, I. Freiberga, D. Dzintare, D. Augstkalne, D. Elkoņins, Ž. Piažē, H. Švarcmane, O. Dunns, D. Dodžes, D. Koraleks un P. Pizolongo. Practical part: a practical study was carried out how with didactic games can be promoted reading literacy enhancement among elderly preschool children. The development of children's reading literacy skills was assessed from April to September, promoting the development through various games, additionally an analysis was made, comparing the results at the beginning and the end of the study. Empirical research led to the conclusion that the enhancement of children's reading literacy was promoted, if children were offered a variety of different age-appropriate didactic games. The thesis contains: 56 pages, 6 appendices, 20 pictures, 5 tables, 31 references, 24 are in Latvian, but 7 are sources of literature in foreign languages.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45510
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV