Sociālās prasmes un to veidošanās 5-6 gadīgiem bērniem rotaļnodarbībā
Автор
Sebre, Lilita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs „ Sociālās prasmes un to veidošanās iespējas 5-6 gadīgiem bērniem rotaļnodarbībā “ autore ir Lilita Sebre. Darba zinātniskā vadītāja ir Dr.paed. Inese Jurgena. Pētījuma mērķis ir teorētiski izzināt zinātniskajā literatūrā sociālās prasmes un veidošanās iespējas rotaļnodarbībā 5-6 gadniekiem. Pētījuma laikā ir meklētas atbildes par sociālās prasmes būtību un kādas prasmes pilnveidojas rotaļnodarbībā. Pētījumā izmantotās metodes ir pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze, novērošana, pārrunas, anketēšana, datu analīzes metodes, darba autores rekomendācijas pirmsskolas izglītības audzinātājiem sociālo prasmju veicināšanai. Pirmajā daļā apskatīts teorētiskais materiāls par sociālo prasmju būtību, sociālo prasmju kritēriji, sociālo prasmju veidi pirmsskolā, rotaļnodarbība kā sociālo prasmju attīstītāja. Pēc tam veikta pētījuma daļa, kura balstās uz teorētiskajām atziņām pētāmas grupas raksturojuma bāzes. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 36 lapām, ievietoti 7 attēli, 5 tabulas, 6 pielikumi, izmantoti 34 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes,bērns, ģimene, pirmsskola, sabiedrība, rotaļa. Qvalification work ,, Social skills and their creation for 5-6 years old children in playing lesson” is Lilita Sebre. Scientific supervisor of the work is Dr.paed. Inese Jurgena. Objective of the study is theoretically find out throught scientific literature, social skills and building opportunities between children 5-6 years old in playground. During the study I have looked for an answers about the essence of social skills and what skills have been improwing during playgrounds. Methods used in the study are pedagogical and psychological literature analysis and observation, discussions, questionary, data abalysis metgod, author of the work recommendation, promoting social skills from nursey school educators In the first part deals with theoretical materials about essence of social skills in nursey school, playground as social skill developer. Qualification work has been made on 36 pages, inserted 7 images, 5 tables, 6 attachments and used 33 literature sources. Keywords: social skills, children, family, public, nursey school, toy, playground