Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorVolfa, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:26Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67561
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45529
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Pamatkustību pilnveides iespējas 2-3 gadu vecumā kustību rotaļu ietvaros. Mērķis: Izzināt un praktiski pamatot kustību rotaļu izmantošanas iespējas 2–3 gadīgu bērnu pamatkustību apguves sekmēšanā. Darba pirmajā nodaļā, balstoties uz zinātniskajiem pētījumiem un metodiskajiem materiāliem, tiek pētīta fiziskās aktivitātes ietekme uz bērnu veselību. Tiek vērsta uzmanība uz pamatkustību nozīmi bērnu attīstībā. Darbā dots pamatkustību raksturojums, aprakstīti to veidi un funkcijas. Šajā nodaļā tiek aprakstīts arī pieaugušo pozitīvā parauga un aktivitāšu plānošanas un organizēšanas nozīmīgums. Pamatkustību apguvē būtiska loma ir kustību rotaļām. Materiālā tiek aprakstītas kustību rotaļas - skaidrots jēdziens, sniegts raksturojums un funkcijas psihologu un pedagogu skatījumā, kā arī tiek apkopotas atziņas par to, kā tieši kustību rotaļas veicina pamatkustību apguvi. Otrajā nodaļā tiek atspoguļots praktisks pētījums par kustību rotaļu izmantošanu bērnu pamatkustību apguvē un nostiprināšanā. Tika izvērtēts bērnu pamatkustību prasmju līmenis pētījuma sākumā un pēc diviem mēnešiem - pētījuma beigās. Pamatkustību prasmju apguve un nostiprināšana tika sekmēta ar kustību rotaļu palīdzību. Pētījuma beigās tika veikta salīdzinoša analīze. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka bērnu pamatkustību apguve, intelektuālā un koordinācijas attīstība tiks sekmēta, ja skolotājs ievēros kustību rotaļu organizēšanas nosacījumus, rotaļu atlasē ievērojot bērnu vajadzības un fiziskās attīstības likumsakarības. Atslēgvārdi: pirmsskola, 2-3 gadi, kustību rotaļas, pamatkustību pilnveide
dc.description.abstractThe theme of the paper: Fundamental movement skills improvement opportunities for 2-3 year old children through activity games The aim of the paper: Analyse and practically prove that activity games provide improvement in fundamental movement skills for 2-3 year old children. In the first part of the paper, physical activities impact on children’s health is being analysed through scientific researches. The main attention has been put on fundamental movement skill’s importance in child’s development. The paper describes the characteristics of these skills, their types and main functions. In this part of the paper, the importance of adults positive example is being described, especially in planning and organizing the activities. The main instruments in organizing pre-school educational programs are games, and therefore they play an important role in developing fundamental skills. The paper describes activity games – their definition, characteristics and functions based on the view of psychologists and educators, as well as how they help improving fundamental skills. In the second part of the paper, a practical research is being provided in terms of how activity games help learning and strengthen the fundamental movement skills. The author analyses skills’ level at the start of the research and 2 months later – at the end of the research. The skills were improved and strengthened through activity games. At the end of the research a comparative analysis is being provided. In the practical part, the hypothesis of the paper is being confirmed, i.e. if a teacher follows the rules of organizing the games, especially respecting children needs and their level of physical development, children would improve not only their fundamental skills, but also intellectual and coordination skills. Keywords: pre-school, 2-3 year olds, activity games, fundamental skills development
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPirmsskola
dc.subject2 -3 gadi
dc.subjectkustību rotaļas
dc.subjectpamatkustību pilnveide
dc.titlePamatkustību pilnveides iespējas 2-3 gadu vecumā kustību rotaļu ietvaros
dc.title.alternativeFundamental movement skills improvement opportunities for 2-3 year old children through activity games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record