Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorCekule, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:37Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67945
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45551
dc.description.abstractDarba autors: Agnese Cekule Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Docente, Dr. paed. Inga Stangaine Darba temats: Kustību rotaļa – vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju attīstības veicinātāja Kvalifikācijas darba mērķis: : Teorētiski izzināt un praktiski pamatot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālās prasmes sekmēšanas iespējas kustību rotaļās. Pētījuma priekšmets: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālās prasmes kustību rotaļās. Hipotēze: Bērnu sadarbība un socializācija tiek sekmēta, ja skolotāja izvēlēsies kustību rotaļas, kuru noteikumos paredzēta bērnu sadarbība, novērsīs iespējamos konfliktus un, ja bērni būs ieinteresēti iesaistīties pēc satura dažādās kustību rotaļās Pētījuma metodes: Teorētiskās: tiek balstītas uz tādu nozīmīgu pedagogu un psihologu kā A. Vorobjovs, I. Plotnieks, V. Golubina, D. Lieģeniece, G. Svence, D. Dzintere, I. Stangaine, I. Konstantinova un citu autoru zinātniskajām atziņām par saskarsmes un kustību rotaļu nozīmi bērnu dzīvē. Tiek analizētas arī teorētiskās atziņas par bērnu personības attīstības likumsakarībām problēmas skatījumā, kā arī rotaļu iedalījumu, un analizētas atziņas par kustību rotaļu pielietošanas iespējām sadarbības prasmju sekmēšanā. Empīriskās: vadoties pēc teorijas, tika izvirzīti kritēriji, pēc kuriem tika novērota un salīdzināta vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēšanās caur kustību rotaļām. Tika izmantotas rotaļas, kas pēc darba autores domām sekmētu bērnu sadarbību. Praktiskajā daļā izmantotas tādas metodes kā novērošana, pārrunas ar bērniem, analīze. Pētījuma beigās var secināt, ka kustību rotaļas pilnveido un uzlabo bērnu saskarsmes un sadarbības prasmes. Pētījuma bāze: X pamatskola, pētījumā piedalījās 12 bērni Darba apjoms: 60 lpp., 3 tabulas, 10 attēli, 2 pielikumi, 41 literatūras avots, 34 no tiem latviešu valodā, 7 svešvalodā Atslēgas vārdi: socializācija, sociālās prasmes, sadarbība, saskarsme, kustību rotaļa, pirmsskola.  
dc.description.abstractThe author: Agnese Cekule Type of reserch: Qualification work Study program: Pre – school education teacher Scientific advisor: Docent, Dr. paed. Inga Stangaine Theme of the qualification work: Movement game - the oldest preschool children social skills development promoter The aim of the qualification work: Theoretically to investigate and practically substandiate the possibilities of the oldest preschool age childrens social skills promotion opportunities in movement games. The research subject: The oldest preschool children social skills in movement games Hypothesis: Children cooperation and socialization is being promoted if the teacher selects movement games, the rules of wich provide for children cooperation, prevent potential conflicts and, if children are interested in engaging in content in various movement games. The methods of research: Theoretical methods: are based on significant educators and psychologists as A. Vorobjovs, I. Plotnieks, V. Golubina, D. Lieģeniece, G. Svence, D. Dzintere, I. Stangaine, I. Konstantinova and other authors' scientific findings about the role of communication and movement games in children's lives. The theoretical conclusions about the regularities of the development of children's personality in the perspective of the problem, as well as the division of the games are analyzed, as well as the conclusions about the possibilities of the use of movement games in the promotion of cooperation skills are analyzed.Empirical methods: based on the theory, the criteria were set which led to the observation and comparison of the skills of the oldest preschool children's cooperation through movement games. The games were used, which, according to the author, would promote child co-operation. Practical part uses methods such as observation, discussion with children, analysis. At the end of the study, it can be concluded that movement games improves children's communication and collaboration skills. The research location: Cēsis X secondary School, 12 children participated in the study Scope of work: 60 p., 3 tables, 10 pictures, 2 attachments, 41 sources of literature, 34 from them in Latvian, 7 in a foreign language Keywords: cooperation, communication, movement game, preschool.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectSociālās prasmes
dc.subjectKustību rotaļa
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectSaskarsme
dc.subjectSadarbība
dc.titleKustību rotaļa - vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju attīstības sekmētāja
dc.title.alternativeMovement game - the oldest preschool children social development promoter
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record