Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorBeļinska, Marika
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:44Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67968
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45557
dc.description.abstractKvalifikācijas darbu veic Marika Beļinska Kvalifikācijas darba tēma ir “Radošās darbības pieredzes bagātināšana 5 – 6 gadus vecu bērnu tēlotājdarbībā pirmsskolā”. Darba mērķis ir teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt, kā tēlotājdarbībā pirmsskolā bagātināma 5 - 6 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredze. Lai sasniegtu šo mērķi ir jārealizē šādi uzdevumi: 1. Analizēt literatūru radošai darbībai un tās bagātināšanai; 2. Analizēt literatūr tēlotājdarbībai pirmsskolā; 3. Analizēt literatūru 5 – 6 gadu vecu bērnu vecumposma attīstībā; 4. Veikt empīrisko pētījumu, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām; 5. Pētot un analizējot iegūtos rezultātus, gūt priekšstatu, kā tēlotājdarbība bagātina bērnu pieredzi. Darba pirmajā daļā tiek pētīta un analizēta literatūra. Balstoties uz teorētiskajām atziņām, tiek pētīta radošās darbības pieredzes bagātināšana tēlotājdarbībā. Otrajā daļā tiek rakstīts empīriskais pētījums, kur apskatītas dažādas radošās darbības pieredzes īstenošanai atbilstošas metodes, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām. Trešajā daļā tiek vērota un analizēta bērnu darbība, tiek pētītas dažādas metodes, kā labāk sekmēt bērnu radošās darbības pieredzi. Rezultātu apkopojums aplūkojams tabulās un attēlos, kuri aprakstīti secinājumos. Radošās darbības pieredzes bagātināšanai pirmsskolas tēlotājdarbībā tika izvirzīti divi kritēriji: patstāvība un daudzveidība. Pētnieciskā darba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, 3 nodaļas, 7 apakšnodaļas, secinājumi, literatūras saraksts, pielikumi. Teksts izklāstīts uz 58 lpp., tekstu ilustrē 5 tabulas un 9 attēli, literatūras un informācijas avoti. Darbam pievienoti 6 pielikumi.3 Pētījumā piedalījās 9 bērni, no tiem 4 meitenes un 5 zēni. Pētījums tika veikts “XX” pamatskolas pirmsskolas izglītības iestādē.
dc.description.abstractThe qualification paper was drawn by Marika Beļinska. The topic of the qualification paper is “Enrichment of Experience through Creative Activity in Preschool Fine Arts for Children Aged from 5 to 6” The purpose of the paper: to theoretically study and verify in practice how experience of creative activities can be enriched in preschool fine arts for children aged from 5 to 6. To this end, the following tasks must be accomplished: 1. Analysis of literature dedicated to creative activity and its enrichment. 2. Analysis of fine arts literature for preschools. 3. Analysis of literature dealing with development of children aged from 5 to 6. 4. Empirical study based on theoretical conclusions. 5. Through studying and analyzing the results, it must be concluded how fine arts enrich children’s experience. The first part of the paper studies and analysis literature. Based on the theoretical findings, it is studied how experience of creative activity is enriched in fine arts. The second part includes an empirical study addressing various methods suitable for experience of creative activity based on the theoretical conclusions. Through the analysis of the study results and processes, it can be concluded that in cases when a teacher is creative, versatile and uses in artworks various approaches and offers versatile additional materials, the teacher contributes to the development of the children’s visual abilities and encourages growth of creative personality. The third part observes and analyses activities of children and addresses various methods how to improve the experience of creative activity. Results are gathered in tables and figures with more explanations given in conclusions.5 Two criteria are set for the enrichment of creative experience in preschool fine arts: independence and versatility. Structure of the research paper: annotation in Latvian and English, introduction, three chapters, seven sub-chapters, conclusions, literature sources, annexes. Overall text on 58 pages with 5 tables and 9 figures, literature and information sources. The paper holds seven annexes. There were nine children participating in the study (four girls and five boys). The study was conducted in the preschool educational institution of “XX” elementary school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPatstāvība
dc.subjectDaudzveidība
dc.subjectRadošums
dc.subjectPieredze
dc.titleRadošās darbības pieredzes bagātināšana 5-6 gadus vecu bērnu tēlotājdarbībā pirmsskolā
dc.title.alternativeEnriching creativity experience in 5-6 year old children performing at the preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record